2.2

Godzilla II: King of the Monsters

Den kryptozoologiska agenturen Monarch har fullt upp med att hantera Godzilla, men snart även andra jättemonster som Mothra, Rodan och den trehövdade King Ghidorah. När dessa supermonster som troddes vara myter reser sig hamnar mänsklighetens existens i tvivlets rum.

Originaltitel Godzilla: King of the Monsters
Alternativ titel Godzilla 2
Regissör Michael Dougherty
Manus Michael Dougherty, Zach Shields
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Skådespelare Kyle Chandler, Vera Farmiga, Millie Bobby Brown, Ken Watanabe, Zhang Ziyi, Bradley Whitford, Sally Hawkins, Charles Dance, Thomas Middleditch, Aisha Hinds, O'Shea Jackson Jr, David Strathairn, Anthony Ramos, Elizabeth Faith Ludlow, Jonathan Howard, CCH Pounder, Joe Morton, Randy Havens, Lyle Brocato, Jimmy Gonzales, T.C. Matherne, Kenneth Israel, Justice Leak, Al Vicente, Rose Bianco, Gabriel L. Silva, Skylar Denney, Kelli Garner, Tyler Crumley, Lexi Rabe

2020-05-23
En ren effektfest där all sans såsom story eller karaktärer får stå åt sidan. Den blir snabbt ointressant.
Gröne_Orm
2020-05-14
Tvåan är allvarligt tveksam, och delas ut mest för Ghidorahs övertydliga transsexuella kvaliteter, och MBBs karisma. Jag menar - Godzilla som berättigande av kärnvapen?!
dafreakish
2020-04-25
Varför gjordes den här filmen? Förra filmen var inte tillräckligt bra för att man ska fortsätta den konstigaste filmserien som finns. För mycket av allt och när jag några dagar senare funderar på filmen så har jag glömt det mesta.
isecore
2020-04-07
Totalt skräp. Hur kan en sån här film få grönt ljus? Är det för att 9-åringar godkänner filmerna? Löjlig och patetiskt tunn "story" med en massa CGI och monsterfighter som är så tråkiga att ett spöke skulle somna. Absolut dynga.
Spook
2020-04-06
spetakulära scener med mycket cgi, men det är inte bra det här. inte ens en rädd eleven kan rädda filmen.
ThePatient
2020-03-16
Skitball, och ruskigt snygg!
Supernaut
2020-01-14
Tråkig och osnygg. Duktiga skådisar kan inte rädda en trist story och tröttsamma tv-spelsfajter. Se Skull Island istället.
Robkiller
2020-01-10
Jättemonster slåss igen. Det var väl allt, inte mycket till handling. Gav väl lite underhållning ändå.
HerrNenne
2019-12-02
Samma som första. ingen bryr sig om människorna, så sluta bygga filmen kring dem och fokusera på dem. Vill ni att fokuset ska ligga där så behövs en mycket bättre historia och mycket intressantare karaktärer. Det här är bara pastisch som får för mycket utrymme.
JohnTron
2019-12-01
Om man nu lägger ner så mycket möda på att det ska vara välgjort med bra skådisar och bra CGI, varför kan man då inte skriva en intressantare berättelse. Man återanvänder så mycket från andra monsterfilmer att man tröttnar på storyn efter ett tag.