2.3

Godzilla: King of Monsters

Den kryptozoologiska agenturen Monarch har fullt upp med att hantera Godzilla, men snart även andra jättemonster som Mothra, Rodan och den trehövdade King Ghidorah. När dessa supermonster som troddes vara myter reser sig hamnar mänsklighetens existens i tvivlets rum.

Originaltitel Godzilla: King of Monsters
Regissör Michael Dougherty
Manus Michael Dougherty, Zach Shields
Genre Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Action, 2010-tal
Skådespelare Kyle Chandler, Vera Farmiga, Millie Bobby Brown, Ken Watanabe, Zhang Ziyi, Bradley Whitford, Sally Hawkins, Charles Dance, Thomas Middleditch, Aisha Hinds, O'Shea Jackson Jr, David Strathairn, Anthony Ramos, Elizabeth Faith Ludlow, CCH Pounder

Djason
2019-10-16
När man tror att en jäkla massa effekter ska rädda en annars ganska medioker film är man oftast fel ute och denna film är absolut inget undantag. Ok skådisar i en film med en dialog skriven av en 5 åring.
mazquara
2019-10-13
alltför oengagerande tyvärr
ulpe01
2019-10-02
Scenerna mellan monsterfighter var bara tråkiga, och jag tänkte mest på hur sugiga föräldrar de var. Inte vad jag vill ha ut av en film som den här. Dr. Mark Russell var inte bara en sugig pappa som lämnade familjen för att forska på vargar, han var en sugig forskare också. Alfagrejen beskrevs som felaktig i slutet av 90-talet av snubben som först skrev teorin, men 20 år senare har vi här Dr. Russell som fortfarande pratar om det som om det vore fakta. Och sen den där 60-åringen som pratar om hur han vill ha barn "en dag". Snälla...
cedmoy
2019-09-22
Om man hade tagit bort alla scener med människorna i och all form av dramatisk musik så hade detta kunna bli riktigt riktigt bra.
ShenLong
2019-08-24
om nu fel frekvens kan leda till så stor skada så borde ju folket ha varit betydligt mer försiktiga med att använda en touchscreen i regn
callusis
2019-08-16
Fulaste filmen på länge.
amam
2019-07-28
Herregud vilken skit. Handling, manus, dialog och karaktärsutveckling är under all kritik. Jag gillade den första Godzilla filmen men den här var så jäkla dum. Blir nästan lite provocerad av hur lite respekt filmskaparna har för sin publik. "Bara vi har monsterfighter så blir de nöjda".
vonadel
2019-07-26
Tycker den funkar. T o m så jag nog tycker den är lite bättre än förra filmen. Mycket på pga skådespelet. Vera Farmiga är en av mina favvoskådisar. Blir ju inte sämre av att MBB också är med. Bra skådisar kan få nästan vilken film som helst att bli godkänd. Även tekniskt bra gjort även om det kan bli lite tröttsamt och hjärndött i längden. 6/10
martineden
2019-06-29
Jag ska medge att jag är svag kaiju-filmer överlag och här finner jag några av mina favoritmonster King Ghidora, Rodan och, så klart, Godzilla. Det är väldigt troligt att jag uppskattar denna mer än gemene man eller kvinna samt att jag säkert ursäktar en del av dess brister på grund av mitt redan stora intresse. Jag tycker att den centrala idén fungerar väldigt bra och CGI-effekterna är riktigt bra, även om jag faktiskt föredrar de japanska filmernas estetik med en snubbe i dräkt. Härligt att man tar tillbaka Godzillas ledmotiv, som lyste i sin frånvaro i Godzilla (2014). Tyvärr tycker jag nog att de inte riktigt lyckas återskapa Godzillas vrål. Jag har full förståelse för folk som tycker att detta är skräp, för det handlar om monster som slåss i typ två timmar utan särskild substans, även om man försöker och misslyckas med att motivera fighterna. Bra biofilm med fina effekter! 3.
miguelmetal
2019-06-25
Monster fighterna får en femma i betyg. Dialog, handling och vissa av karaktärerna blir betyget en etta. Betyget blir därför en trea. Faktiskt en stark trea då monstren är helt enkelt magnifika. Måste också erkänna att de dryga två timmarna bara flög förbi. Tveklöst den bästa Godzilla vi sett. Synd bara att den hade kunnat blivit så mycket bättre!