2.2

Godzilla II: King of the Monsters

Den kryptozoologiska agenturen Monarch har fullt upp med att hantera Godzilla, men snart även andra jättemonster som Mothra, Rodan och den trehövdade King Ghidorah. När dessa supermonster som troddes vara myter reser sig hamnar mänsklighetens existens i tvivlets rum.

Originaltitel Godzilla: King of the Monsters
Alternativ titel Godzilla 2
Regissör Michael Dougherty
Manus Michael Dougherty, Zach Shields
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Skådespelare Kyle Chandler, Vera Farmiga, Millie Bobby Brown, Ken Watanabe, Zhang Ziyi, Bradley Whitford, Sally Hawkins, Charles Dance, Thomas Middleditch, Aisha Hinds, O'Shea Jackson Jr, David Strathairn, Anthony Ramos, Elizabeth Faith Ludlow, Jonathan Howard, CCH Pounder, Joe Morton, Randy Havens, Lyle Brocato, Jimmy Gonzales, T.C. Matherne, Kenneth Israel, Justice Leak, Al Vicente, Rose Bianco, Gabriel L. Silva, Skylar Denney, Kelli Garner, Tyler Crumley, Lexi Rabe

karlmats
2022-01-16
Jag är inget jättefan av Godzilla-genren, det säger jag dock utifrån att bara ha sett de amerikanska filmerna från Emmerich och framåt, men det brukar väl iaf vara mer underhållande än så här? Det positiva är att monsterdesignen och vissa inramningar av dem är otroligt snygga. Det skulle kunna bli ett fint collage att hänga upp på väggen om inte resten av filmen hade varit så usel. Det är grötiga, långa, fightingscener där man inte riktigt fattar varför man ska hålla på Godzilla framför de andra jätteödlorna, filmen talar om det för mig, men det känns inte som att det räcker med tanke på hur mycket annan skit som filmen säger. Karaktärerna är totalt ointressanta och jag förstår inte hur allt kan bli så tråkigt när det är en så pass actiondriven film. Millie Bobby Brown har nog en framtid i den här branschen, men hon får inte så mycket att göra och försvinner in i kaoset som den här filmen utgör. Jag är inte säker på att Michael Dougherty borde få en sån här stor budget att jobba med nånsin igen. Försöken till humoristiska one-liners som misslyckas gång på gång säger mig att han inte borde få skriva fler manus heller, men han var ju med och skrev X2 så där kan jag tänka mig att ge honom en till chans. Det blir en 1a, den första Godzilla-filmen att förtjäna en sådan.
WillyV
2021-03-30
Skit, rent ut sagt.
skitbad
2020-10-05
Alltid mysigt med lite monster-mytologi...men någonstans där tar väl det roliga slut.
2020-05-23
En ren effektfest där all sans såsom story eller karaktärer får stå åt sidan. Den blir snabbt ointressant.
Gröne_Orm
2020-05-14
Tvåan är allvarligt tveksam, och delas ut mest för Ghidorahs övertydliga transsexuella kvaliteter, och MBBs karisma. Jag menar - Godzilla som berättigande av kärnvapen?!
dafreakish
2020-04-25
Varför gjordes den här filmen? Förra filmen var inte tillräckligt bra för att man ska fortsätta den konstigaste filmserien som finns. För mycket av allt och när jag några dagar senare funderar på filmen så har jag glömt det mesta.
isecore
2020-04-07
Totalt skräp. Hur kan en sån här film få grönt ljus? Är det för att 9-åringar godkänner filmerna? Löjlig och patetiskt tunn "story" med en massa CGI och monsterfighter som är så tråkiga att ett spöke skulle somna. Absolut dynga.
Spook
2020-04-06
spetakulära scener med mycket cgi, men det är inte bra det här. inte ens en rädd eleven kan rädda filmen.
ThePatient
2020-03-16
Skitball, och ruskigt snygg!
Supernaut
2020-01-14
Tråkig och osnygg. Duktiga skådisar kan inte rädda en trist story och tröttsamma tv-spelsfajter. Se Skull Island istället.