2.3

Godzilla: King of Monsters

Den kryptozoologiska agenturen Monarch har fullt upp med att hantera Godzilla, men snart även andra jättemonster som Mothra, Rodan och den trehövdade King Ghidorah. När dessa supermonster som troddes vara myter reser sig hamnar mänsklighetens existens i tvivlets rum.

Originaltitel Godzilla: King of Monsters
Regissör Michael Dougherty
Manus Michael Dougherty, Zach Shields
Genre Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Action, 2010-tal
Skådespelare Kyle Chandler, Vera Farmiga, Millie Bobby Brown, Ken Watanabe, Zhang Ziyi, Bradley Whitford, Sally Hawkins, Charles Dance, Thomas Middleditch, Aisha Hinds, O'Shea Jackson Jr, David Strathairn, Anthony Ramos, Elizabeth Faith Ludlow, CCH Pounder

mazquara
2019-10-13
alltför oengagerande tyvärr
ulpe01
2019-10-02
Scenerna mellan monsterfighter var bara tråkiga, och jag tänkte mest på hur sugiga föräldrar de var. Inte vad jag vill ha ut av en film som den här. Dr. Mark Russell var inte bara en sugig pappa som lämnade familjen för att forska på vargar, han var en sugig forskare också. Alfagrejen beskrevs som felaktig i slutet av 90-talet av snubben som först skrev teorin, men 20 år senare har vi här Dr. Russell som fortfarande pratar om det som om det vore fakta. Och sen den där 60-åringen som pratar om hur han vill ha barn "en dag". Snälla...
cedmoy
2019-09-22
Om man hade tagit bort alla scener med människorna i och all form av dramatisk musik så hade detta kunna bli riktigt riktigt bra.
ShenLong
2019-08-24
om nu fel frekvens kan leda till så stor skada så borde ju folket ha varit betydligt mer försiktiga med att använda en touchscreen i regn
callusis
2019-08-16
Fulaste filmen på länge.
amam
2019-07-28
Herregud vilken skit. Handling, manus, dialog och karaktärsutveckling är under all kritik. Jag gillade den första Godzilla filmen men den här var så jäkla dum. Blir nästan lite provocerad av hur lite respekt filmskaparna har för sin publik. "Bara vi har monsterfighter så blir de nöjda".
vonadel
2019-07-26
Tycker den funkar. T o m så jag nog tycker den är lite bättre än förra filmen. Mycket på pga skådespelet. Vera Farmiga är en av mina favvoskådisar. Blir ju inte sämre av att MBB också är med. Bra skådisar kan få nästan vilken film som helst att bli godkänd. Även tekniskt bra gjort även om det kan bli lite tröttsamt och hjärndött i längden. 6/10
martineden
2019-06-29
Jag ska medge att jag är svag kaiju-filmer överlag och här finner jag några av mina favoritmonster King Ghidora, Rodan och, så klart, Godzilla. Det är väldigt troligt att jag uppskattar denna mer än gemene man eller kvinna samt att jag säkert ursäktar en del av dess brister på grund av mitt redan stora intresse. Jag tycker att den centrala idén fungerar väldigt bra och CGI-effekterna är riktigt bra, även om jag faktiskt föredrar de japanska filmernas estetik med en snubbe i dräkt. Härligt att man tar tillbaka Godzillas ledmotiv, som lyste i sin frånvaro i Godzilla (2014). Tyvärr tycker jag nog att de inte riktigt lyckas återskapa Godzillas vrål. Jag har full förståelse för folk som tycker att detta är skräp, för det handlar om monster som slåss i typ två timmar utan särskild substans, även om man försöker och misslyckas med att motivera fighterna. Bra biofilm med fina effekter! 3.
miguelmetal
2019-06-25
Monster fighterna får en femma i betyg. Dialog, handling och vissa av karaktärerna blir betyget en etta. Betyget blir därför en trea. Faktiskt en stark trea då monstren är helt enkelt magnifika. Måste också erkänna att de dryga två timmarna bara flög förbi. Tveklöst den bästa Godzilla vi sett. Synd bara att den hade kunnat blivit så mycket bättre!
myslas
2019-06-03
Den förra Godzilla-filmen var inte bra men hade i alla fall ett snyggt monster. Den här filmen är en av de sämsta filmerna jag någonsin sett, och jag menar det inte på ett bra sätt. Allting är extremt dåligt och rörigt och det finns inget underhållningsvärde över huvud taget. Bara en massa cgi-monster som slåss och det är så jävla tråkigt att se på att jag gäspade minst 10 gånger under filmen. Om det här manuset varit en universitetsuppsats hade det blivit underkänt på grund av plagiat. Jag är faktiskt nästan helt säker på att någon form av bot har satt ihop det här efter att ha läst alla andra manus som existerar. Jag tror bara jag lämnat biosalongen innan en films slut en enda gång i mitt liv och det var för att jag började må illa men den här gången var det väldigt nära att jag gick ut med en halvtimme kvar. Hade jag kunnat sätta en nolla i betyg hade jag gjort det. Roland Emmerich kom tillbaka, allt är förlåtet.