2.4

Godzilla vs. Kong

I en tid där jättelika monster härskar över jorden, så hotas mänsklighetens kamp för sin framtid när en kollisionskurs mellan Godzilla och Kong som är de två mest starkaste krafterna på jorden som kolliderar med varandra i en spektakulär kamp över hela tidsåldern. Men när den hemliga organisationen Monarch påbörjar ett farligt uppdrag i oförskämd terräng för hitta ledtrådar till monstrens ursprung, så hotar en mänsklig konspiration att utplåna både goda och onda monster från jorden för alltid.

Originaltitel Godzilla vs. Kong
Regissör Adam Wingard
Manus Eric Pearson, Max Borenstein
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Alexander Skarsgård, Millie Bobby Brown, Rebecca Hall, Brian Tyree Henry, Shun Oguri, Eiza González, Julian Dennison, Lance Reddick, Kyle Chandler, Demián Bichir, Kaylee Hottle, Hakeem Kae-Kazim, Ronny Chieng, John Pirruccello, Chris Chalk, Conlan Casal, Brad McMurray, Benjamin Rigby, Nick Turello, Daniel Nelson, Priscilla Doueihy

amam
2021-06-04
En spektakelfilm men som är alldeles för lång. Helt frågande till varför subploten med Eleven ens fanns med. Den var bara väldigt krystad och tillförde verkligen inte något.
ThePatient
2021-05-17
Om man säger att effekterna var fula så är man bara ett troll. Nåja, även om det är en spektakelfilm så tycker jag att de kunde lagt en gnutta mer ansträngning på att klargöra vad det är händer och hur saker går till. Filmen går liksom emot sin egen interna fantasilogik. Skitballa fajter i alla fall.
2021-04-23
Trams! Jag orkade inte se tramset!!!
Supernaut
2021-04-09
Trivialt spektakel som inte lyckas hålla lågan uppe. Kändes minst en timme för lång.
2021-04-09
Filmen är rätt maffig och underhållande när den låter monstrena vara i fokus, dock lägger filmen åt helvete för mycket tid på urkorkade och meniningslösa sidospår. Hela storylinen med den paranoida, foliehatt podcastaren hade helt kunnat klippas bort. Vet inte om det är tänkt att det ska bjuda på lite comic relief eller vad men det gör den verkligen inte. Bara dum och onödig. Hade lätt kunnat klippa ner filmen en 30-45 minuter och fått en tight monsteraction. Nu blir en bra rastlös och får nästan träningsvärk av allt himlande med ögonen en ofrivilligt gör åt alla mänskliga dumheter. Men, den är maffig när den är maffig så en stabil tvåa blir det.
Jockflake
2021-04-07
Ganska sunkig popcorn underhållning. Återigen, så är det "monstren" som är de intressanta karaktärerna. Och även om vissa av de mänskliga rollerna tillför, så drar alla de andra ner filmen, och borde klippts bort i helhet.
LTT86
2021-04-06
Har aldrig varit fans av Amerikanska monster filmer, dom lyckas få två stora monster slåss mot varandra verka tråkig. Det är rolig först, men glömmer snabb bort att man ens sett filmen.
PeterTheW
2021-04-05
Ja, ser man en film med en titel som denna kan man ju inte vänta sig något annat. Det är underhållande, bitvis riktigt underhållande, men effekterna är ganska fula.
jack_jack_jack
2021-04-04
Positivt överraskad, den ville inte mer än den lovade och de mänskliga storyaspekterna tog precis så mycket mandat som de borde i den här sortens spektakel.
Man5on
2021-04-01
Jag vet inte riktigt varför, men filmer som är 90% CGI har jag svårt att hålla koncentrationen uppe för. Blir mest bara trött. Stundtals känns det som en mellansekvens från ett TV-spel när allt är animerat. Var någonting öht inspelat "on location"? Nu låter jag så klart som att jag bara klagar men dessutom har jag otroligt svårt för allt med Millie Bobbie Brown. Dålig skådis. Med det sagt så alltid kul med nya filmer i dessa tider och visst underhållningsvärde fanns det ju iaf...