2.3

Godzilla vs. Kong

I en tid där jättelika monster härskar över jorden, så hotas mänsklighetens kamp för sin framtid när en kollisionskurs mellan Godzilla och Kong som är de två mest starkaste krafterna på jorden som kolliderar med varandra i en spektakulär kamp över hela tidsåldern. Men när den hemliga organisationen Monarch påbörjar ett farligt uppdrag i oförskämd terräng för hitta ledtrådar till monstrens ursprung, så hotar en mänsklig konspiration att utplåna både goda och onda monster från jorden för alltid.

Originaltitel Godzilla vs. Kong
Regissör Adam Wingard
Manus Eric Pearson, Max Borenstein
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Alexander Skarsgård, Millie Bobby Brown, Rebecca Hall, Brian Tyree Henry, Shun Oguri, Eiza González, Julian Dennison, Lance Reddick, Kyle Chandler, Demián Bichir, Kaylee Hottle, Hakeem Kae-Kazim, Ronny Chieng, John Pirruccello, Chris Chalk, Conlan Casal, Brad McMurray, Benjamin Rigby, Nick Turello, Daniel Nelson, Priscilla Doueihy

Andreas_
2022-08-10
Efter två kassa Godzilla filmer och en hyfsad Kong film så kommer då filmen om deras möte och stora grandiosa fight och visst blir det en rejäl fight, rätt välgjord också dessutom, men det är väl typ det enda hela filmen handlar om eller går ut på, en stor häftig fight och det är faktiskt bättre än väntat, manuset ska vi nog inte tala om, men här lyckas ändå den oerfarne regissören Adam Wingard gör en ganska underhållande film trots manuset, två nya stora namn i roll listan, vår svenske Alexander Skarsgård och Rebecca Hall som båda gör det bra sen kommer karaktärer och skådisar som Millie Bobby Brown och Kyle Chandler tillbaka. Det man kan säga är positivit i denna film förutom effekterna är underhållningen, jag lyckas faktiskt bli underhållen här även om manuset är bortom räddning och skådisarna gör det bättre än i tidigare Godzilla filmer, så betyget blir ändå en svag svag 3:a, tyvärr tycker jag att man ska plåga sig igenom Godzilla filmern och även se Kong Skull Island innan denna, bara för att komma in detta så kallade monsteruniversum som WB och Legendary försöker skapa.
2022-01-29
Storyn är korkad bortom all sans och mest framtvingad för att ge denna neonindränkta effektfest något mer än bara action. Det märks att detta är en film enbart framhastad för att dagens teknik klarar att göra den. Som popcornrulle funkar den bra, men filmen i sig är rätt bedrövlig.
Djason
2021-11-07
Snyggt gjord men jag antar att man måste vara mer godzilla och kongfantast än vad jag är för att tycka detta är riktigt bra.
Robodan
2021-11-04
Vilken meningslös film. Inga viktiga karaktärer. Inget som fördjupas i historien. Inget byggs upp. Inget följs upp. Snygg CGI, men det räcker liksom inte. Och så de logiska luckorna i hur en kropp kan stå emot vilka missiler som helst, men ändå kunna besegras av stenras och kedjor.
QuiNonStultus
2021-10-27
Ja, nä, vad ska man säga..? Inte så mycket en film som godtyckligt sammanknypplade fightingscener. Däremot förvånansbra bra skådisar, synd bara att de aldrig får, liksom, skådespela.
vonadel
2021-10-05
Ja, vad ska man säga. Man vet ju vad man får. Det är inte en film man tittar på för den tunga dialogen och de djupa karaktärsbeskrivningarna direkt. Men, stora monster med kommunikationsproblem kan också funka om man är på rätt humör. 6/10
Spook
2021-09-14
Förutsägbar som bara den, men jag gillade cgi:n och en flummig skarsgård :)
HerrNenne
2021-08-29
Folk vill så gärna se dom slåss att dom är villiga att betala och stå ut med att se den här tunt maskerade ursäkten till en film för att göra det. Det är ganska pinsamt. Fighterna är allt folk vill se, så det finns ingen tanke eller ambition med något annat i den här filmen. Dom mejlar den starkaste energin människan någonsin hittat, från jordens innandöme till en ipad. Det är så det funkar. Dom bryr sig inte, så vi borde inte heller göra det.
BarryHero
2021-08-02
En del intressanta actionsekvenser mellan Godzilla och King Kong men storyn och de mänskliga karaktärerna är långt ifrån något att hänga i granen. Skarsgård spelar den mänskliga huvudrollen men har knappt någon dialog eller något intressant att komma med. Sidohistorien med podcastaren och de två tonåringarna känns nästan helt meningslös. Häftigaste scenen är när Kong slåss med flygdinosaurier i jordens mitt.
Robkiller
2021-07-06
Monster spöar monster i två timmar... meningslöst.