2.4

Godzilla vs. Kong

I en tid där jättelika monster härskar över jorden, så hotas mänsklighetens kamp för sin framtid när en kollisionskurs mellan Godzilla och Kong som är de två mest starkaste krafterna på jorden som kolliderar med varandra i en spektakulär kamp över hela tidsåldern. Men när den hemliga organisationen Monarch påbörjar ett farligt uppdrag i oförskämd terräng för hitta ledtrådar till monstrens ursprung, så hotar en mänsklig konspiration att utplåna både goda och onda monster från jorden för alltid.

Originaltitel Godzilla vs. Kong
Regissör Adam Wingard
Manus Eric Pearson, Max Borenstein
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Alexander Skarsgård, Millie Bobby Brown, Rebecca Hall, Brian Tyree Henry, Shun Oguri, Eiza González, Julian Dennison, Lance Reddick, Kyle Chandler, Demián Bichir, Kaylee Hottle, Hakeem Kae-Kazim, Ronny Chieng, John Pirruccello, Chris Chalk, Conlan Casal, Brad McMurray, Benjamin Rigby, Nick Turello, Daniel Nelson, Priscilla Doueihy

vonadel
2021-10-05
Ja, vad ska man säga. Man vet ju vad man får. Det är inte en film man tittar på för den tunga dialogen och de djupa karaktärsbeskrivningarna direkt. Men, stora monster med kommunikationsproblem kan också funka om man är på rätt humör. 6/10
Spook
2021-09-14
Förutsägbar som bara den, men jag gillade cgi:n och en flummig skarsgård :)
HerrNenne
2021-08-29
Folk vill så gärna se dom slåss att dom är villiga att betala och stå ut med att se den här tunt maskerade ursäkten till en film för att göra det. Det är ganska pinsamt. Fighterna är allt folk vill se, så det finns ingen tanke eller ambition med något annat i den här filmen. Dom mejlar den starkaste energin människan någonsin hittat, från jordens innandöme till en ipad. Det är så det funkar. Dom bryr sig inte, så vi borde inte heller göra det.
BarryHero
2021-08-02
En del intressanta actionsekvenser mellan Godzilla och King Kong men storyn och de mänskliga karaktärerna är långt ifrån något att hänga i granen. Skarsgård spelar den mänskliga huvudrollen men har knappt någon dialog eller något intressant att komma med. Sidohistorien med podcastaren och de två tonåringarna känns nästan helt meningslös. Häftigaste scenen är när Kong slåss med flygdinosaurier i jordens mitt.
Robkiller
2021-07-06
Monster spöar monster i två timmar... meningslöst.
Afflicter
2021-07-01
Nästan lika bra som Kong: Skull Island, men kilometervis bättre än förra filmen. Kong måste vara en av de bästa CGI-karaktären någonsin. Man bryr sig verkligen om honom och relationen till den lilla flickan förstärker bara känslorna. Upplösningen blir egentligen ganska väntad, men tusan vad det funkar bra ändå. Den här filmen har samma problem som resten av monsterversefilmerna har haft, men det här är inte den typ av film man hakar upp sig på sånt i.
amam
2021-06-04
En spektakelfilm men som är alldeles för lång. Helt frågande till varför subploten med Eleven ens fanns med. Den var bara väldigt krystad och tillförde verkligen inte något.
ThePatient
2021-05-17
Om man säger att effekterna var fula så är man bara ett troll. Nåja, även om det är en spektakelfilm så tycker jag att de kunde lagt en gnutta mer ansträngning på att klargöra vad det är händer och hur saker går till. Filmen går liksom emot sin egen interna fantasilogik. Skitballa fajter i alla fall.
2021-04-23
Trams! Jag orkade inte se tramset!!!
Supernaut
2021-04-09
Trivialt spektakel som inte lyckas hålla lågan uppe. Kändes minst en timme för lång.