2.7

Going in Style

En remake på "Seniorligan" från 1979 som handlar om tre pensionärer som planerar att råna den bank som de anser vara orsaken till deras fattigdom.

Originaltitel Going in Style
Regissör Zach Braff
Manus Theodore Melfi
Genre Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Michael Caine, Morgan Freeman, Alan Arkin, Matt Dillon, Ann-Margret, Christopher Lloyd, John Ortiz, Joey King, Maria Dizzia, Peter Serafinowicz, Kenan Thompson, Josh Pais, Ashley Aufderheide, Seth Barrish, Siobhan Fallon

2019-09-17
Det är ju inte så att man jublar över det trötta upplägget och defacto att allt är totalt förutsägbart. Men samtidigt är det omöjligt att inte le sig igenom denna harmlösa historia med ett gäng charmiga gubbar.
InzZzomnia
2019-05-15
Man vet handlingen från start till slut men den fångar ändå mitt intresse hela tiden och det hör inte till vanligheterna. Jag kan faktiskt inte hitta något att hänga upp mig på som skulle dra ner betyget under medel. Välgenomförd feelgood-rulle med en lysande uppsättning skådisar.
deftune
2019-02-18
Asså det gör ont att sätta en tvåa på dessa skådisar men detta var en riktigt oinspirerad produktion.
Björkman
2018-07-17
Välkomponerad liten rånmysrulle med legendarisk rollbesättning i flera roller (bara att ha Christopher Lloyd i en småsenil biroll är guld). Stabil trea.
annihilat0r
2018-04-29
En putslustig film för en målgrupp som bäst definieras som "de absolut äldsta tittarna som fortfarande är kapabla att förstå vad en film är".
smichael
2018-04-12
Mysig film.
Skullbone
2018-03-25
Mysig feelgood film, som håller men inte så mycket mer än så.
Murvel48
2018-02-11
Det kunde gjorts bättre med de här skådisarna så regin känns inte genomtänkt. Jag sätter en svag trea i alla fall.
Christofer
2018-02-09
En trevlig bagatell i brist på annat för stunden.
wasteoftime
2018-02-07
Detta var ju mest väldigt mediokert. Saknar glöd, edge, djup, engagemang. Visst, det är inte dåligt, men det känns rutinmässigt och bara genomfört. Inte dåligt, bara ja, som en tapet, den finns där och gör sitt jobb. Frågan är om den behövs, eller borde finnas? Finns annat som är bättre, liksom. Jag vet inte, jag är trött, och jag svamlar. 0,5 på SH-skalan.