2.8

Golden Boy

Joe Bonapartes far vill att sonen skall ägna sig åt musik, medan sonen själv vill ägna sig åt att boxas. Joe lyckas övertala managern Tom Moody att ge honom en chans. Joe blir snart framgångsrik inom boxningen, men då en gangster vill köpa in sig i Joes framgångar börjar Toms flicka Lorna komma på andra tankar.

Originaltitel Golden Boy
Regissör Rouben Mamoulian
Manus Lewis Meltzer, Daniel Taradash, Sarah Y Mason, Victor Heerman
Genre Drama, 30-tal
Skådespelare Barbara Stanwyck, Adolphe Menjou, William Holden, Lee J Cobb, Joseph Calleia, Sam Levene, Edward Brophy, Beatrice Blinn

Paramis
2014-09-16
En dold pärla som måste ses om man gillar 30tals klassiker ! Påminner lite om Rocky.
Antti
2010-07-18
En positiv överraskning. Stundtals en väldigt gripande historia och även en hel del bra skådespelarinsatser. Aningen märkligt att inte fler har sett den, då den absolut hade sina ljuspunkter.
goeran
2009-04-26
Det här var faktiskt en ganska styltig film fylld med fåniga schabloner och inte ens Barbara Stanwyck (som nästan alltid är bra) kan lyfta filmen.
DanielMott
2008-03-10
Härligt melodrama med en härlig Barbara Stanwyck.
fritz_the_cat
2007-08-17
Fnissattack över Joe Bonapartes pappas underbara odefinierade "europeiska" emigrantbrytning!