3.2

Golem

En futuristisk berättelse baserad på Golemlegenden, där galna vetenskapsmän har uppfunnit teknologi som ger dem total kontroll över den halvt androida, halvt mänskliga befolkningen på jorden. Allt går inte som det ska och en av varelserna börjar visa egen vilja. Han måste förgöras för att inte influera alla andra, men han lyckas gång på gång fly från de onda vetenskapsmännen. Piotr Szulkins debutfilm.

Originaltitel Golem
Regissör Piotr Szulkin
Manus Tadeusz Sobolewski, Piotr Szulkin
Genre 80-tal, Science Fiction
Skådespelare Henryk Bak, Mariusz Dmochowski, Wieslaw Drzewicz, Krystyna Janda, Emil Karewicz, Krzysztof Majchrzak, Stanislaw Manturzewski, Jan Nowicki, Marian Opania, Wojciech Pszoniak, Andrzej Seweryn, Marek Walczewski, Joanna Zólkowska

papabobadiof
2016-05-09
Härligt med sepia-filter och fallfärdiga omgivningar! Intressant i all sin surrealism, men känns som att det inte riktigt leder nånvart i slutändan? Svag trea.
hairofthedog
2010-02-21
jävla fint, luktar en hel del kafka, och har samma rulla-på-utan-slut-känsla som hans tre romaner. man hade kanske velat ha mer plot och dramaturgi, men det är ändå en njutning att se den.
foppa99
2009-09-21
ok film men blir aldrig intressant.. lite trött på "vad är fiktion & vad e verklighet-filmer"..