2.5

Gone

När hennes syster försvinner är Jill övertygad om att seriemördaren som kidnappade henne för två år sedan har återvänt och hon ger sig ut för att återigen möta kvinnorövaren.

Originaltitel Gone
Regissör Heitor Dhalia
Manus Allison Burnett
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Amanda Seyfried, Daniel Sunjata, Jennifer Carpenter, Sebastian Stan, Wes Bentley, Nick Searcy, Socratis Otto, Emily Wickersham, Joel David Moore, Katherine Moennig, Michael Paré, Sam Upton, Ted Rooney, Erin Carufel, Susan Hess, Jeanine Jackson

Skapad 2019-12-20 av rikirock
Jill (spelad av Amanda Seyfried) har varit med om något obehagligt som har lämnat djupa spår i henne. Hon blev borttagen av en man mitt i natten, ner kastad i ett hål mitt ute i skogen. Dock så k...   Läs mer »

Rele
2018-06-04
Väldigt bra film speciellt sista halvan av filmen. Amanda Seyfried är en duktiga skådespelerska. Jag ger en stark fyra.
Zebulonm
2018-02-08
Rätt okej...
Robkiller
2018-01-07
Helt ok thriller som håller spänningen uppe.

2017-08-21
Skicka eländet till Leatherface så att han kan såga den i småbitar.
2016-11-11
Förutsägbar är den ju men annars tycker jag det här är en av de bättre filmerna som gjorts på senare år.
2015-07-21
Seyfried är bra och thrillerintrigen bjuder på bra spänning. Och inte är den heller förutsägbar vilket alltid är positivt. Men på något sätt blir allt ändå urvattnat till slut vilket kändes synd.
2015-04-03
Har varit nära att se denna film flera gånger under en längre tid men varje gång ifrågasatt om den skulle vara värd min tid. När jag nu har sett den så besannades mina misstänker om att denna film inte skulle erbjuda något nytt under solen. Filmen är dessutom rätt förutsägbar. Trots detta ger jag filmen godkänt för jag var på en humör för en thriller av klassisk sort och Amanda Seyfried gör mestadels ett habilt arbete i huvudrollen. Bra var det dock inte. 2+
dafreakish
2014-08-05
Seyfried räddar en film som försöker vara smart men som bara blir fånig. Många lösa trådar och onödiga antydningar om vem som är bad guy gör att det blir ryckigt och dumt. Varför tror ingen henne? Var utbildade sig poliserna egentligen? Manus med svarta hål blir sällan fulländade filmer.
Djason
2014-02-28
Helt ok thrillerfilm med kalvögon Seyfried. Hon spelar bra och själva handlingen är helt ok fast lite väl överdrivet. slutet hade jag inte väntat mig.
Gigi1943
2013-10-25
Oj, nu är vi inte överens. Jag tyckte den var superbra! Har aldrig hört talas om den, bara råkade se cen för att den låt före en annan som jag bevakade. Jag nköt verkligen, den var LAGOM spännande, man bet inte av sig knogarna men man höll sig supervaken. Och jag gillar Seyfried.