3.4

Gone Baby Gone

I ett av Bostons tuffaste områden blir en fyraårig flicka kidnappad. Privatdetektiverna Patrick Kenzie och Angela Gennaro vill först inte ta sig an fallet, men när barnets faster ber på sina bara knän startar de en utredning som gör att de sätter allt på spel; sitt förhållande, sitt förstånd och livet.

Originaltitel Gone Baby Gone
Regissör Ben Affleck
Manus Ben Affleck, Aaron Stockard
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael K Williams, Edi Gathegi, Mark Margolis, Madeline O'Brien, Slaine, Trudi Goodman, Matthew Maher, Jill Quigg, Sean Malone

Skapad 2019-11-10 av zerion
En av Hollywoods sämsta skådespelare, Ben Affleck, har tagit plats i registolen för att göra film av vad jag förstått är en bok från början. Jag har inte läst boken, så huruvida filmen gör...   Läs mer »

Skapad 2019-11-10 av Sulta
Ben Affleck som regissör låter spontant inte som någon höjdare, men med tanke på hans genomgående rätt usla framträdanden framför kameran kunde det väl knappast bli sämre med honom bakom de...   Läs mer »

myslas
2019-01-01
Det är rätt tydligt numera att Ben Affleck är en betydligt bättre regissör och manusförfattare än han någonsin var en skådespelare. Redan här i hans första film i regissörsstolen lyckades han på ett bra sätt visa upp den mörka sidan av Boston från Lehanes bok. Det hoppas lite väl fort framåt ibland men det är en bra adaption av en väldigt bra bok.
Genstruktur
2017-10-25
Väldigt svag 4.
2017-08-14
Faktiskt över förväntan.
supermancover
2017-08-07
Väldigt nära en trea men det är för mycket som är klumpigt framlagt så nja. Bitvis riktigt bra dock.
HerrNenne
2017-04-19
Det är stabilt och spännande men ett konstigt tempo och inte så gripande. Bra men distanserad.
RustyFilm
2016-12-07
Oförutsägbart kidnappardrama (eller kanske det mer är en thriller). Offret är en 4-årig flicka. Flickans mamma är en oansvarig och knarkande donna. Styrkan ligger i manuset, regiarbetet är inte helt klockrent och skådespelarinsatserna är av varierad kvalitet. Fotot är snyggt utfört och som helhet tycker jag ändå att det här är mycket bra.
ernils_l
2016-10-23
En av de bästa filmer jag sett på bra länge. Gediget skådespel, gripande berättelse, och extremt mångfacetterat slut. Visst är vissa delar av berättelsen förutsägbara, men det spelar inte någon större roll. Poängen är karaktärerna och deras moraliska dilemman, och med grymt skådespel och kompetent regi är det inte mycket att ogilla här. Riktigt bra, helt enkelt!
Jompalompier
2016-01-02
Så jävla ointressant.
hasse-mate
2015-10-24
Okej film rakt igenom, varken mer eller mindre. Det som höjer den är helt klart slutet och dess debattvärde!
92axha10
2015-09-12
Deckarthrillers som bryter mönstret är alltid välkommet och därför gillade jag denna riktigt mycket. Det händer mycket, känns aldrig tråkigt och även lite moralfrågor.