3.7

Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson

Dokumentär om Hunter S. Thompson, upphovsmannen till gonzo-journalismen, och hans märkliga liv och karriär. Man får insikt i hans liv under olika perioder, exempelvis när han bodde tillsammans med Hells Angels eller när han nästan blev vad till sheriff i Aspen.

Originaltitel Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson
Regissör Alex Gibney
Manus Alex Gibney
Genre Dokumentär, 2000-tal

Mat1az
2015-03-09
Lite småintressant är den, men som dokumentär gör den inget speciellt. Tror det finns bättre dokumentärer om Hunter där ute, ska fortsätta leta.
AlbertSpica
2015-02-11
Hunter är jävligt intressant och ett karismatiskt "svin" utan dess like, men dokumentären är ganska ojämn och tappar ofta tempo då den ältar samma händelse för länge.
Ehrmann
2014-07-25
Mycket intressant, visst. Men det beror nog på Hunter S. Thompsons galna liv och person, snarare än dokumentären i sig. Allt för mycket tid läggs på Thompsons bevakning av presidentvalskampanjen '72, medan ett stort glapp lämnas mellan 70-talet och hans död. Det är synd, då han skrev en hel del under denna period, som inte alls präglades av det förfall som dokumentären hävdar (enligt min åsikt). Även om denna dokumentär sägs vara den bästa om Hunter S. Thomson, så lämnar den en del att önska.
KaptenCriz
2013-11-07
jag njöt varenda sekund av denna dokumentär
RaketPojken
2011-07-01
mycket bra och intressant dokumentär om Hunter S Thompson
Amx
2010-01-13
Håller med dig O´Reilly.
O´Reilly
2010-01-11
Finns inte många människor jag beundrar så mycket som Hunter S. Thompson.
Kubrick
2009-12-07
Mycket intressant.
MrsSmiths
2009-12-05
Säga vad man vill om filmen men Gonzo imperial porter är iaf en sjukt god öl.
Rune2000
2009-12-02
Bra dokumentär som engagerade mig trots att jag egentligen inte är någon större beundrare av Hunter S Thompson. Jag blev dock förvånad att filmen regisserades av samma man som gjorde Enron och Taxi to the Dark Side. De två dokumentärfilmerna är i en helt egen kategori.