2.7

Good Kill

En familjeman börjar ifrågasätta etiken i sitt jobb som drönarpilot.

Originaltitel Good Kill
Regissör Andrew Niccol
Manus Andrew Niccol
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ethan Hawke, Peter Coyote, Bruce Greenwood, January Jones, Dylan Kenin, Jake Abel, Zoë Kravitz, Kristen DeVore Rakes, Alma Sisneros, Stafford Douglas, Michael Sheets

Rele
2021-05-04
En intressant men väldigt seg film som visar dagens krigsföring. Det blir många civila offer när målet befinner bland oskyldiga människor. Manuset var väldigt tunt, regin så där men några duktiga skådespelare höjde betyget till en stark tvåa.
2021-04-09
Ganska intressant ämne men jag får inte direkt mycket sympati för huvudrollen och det mesta känns inte direkt trovärdigt i sina detaljer. Filmen blir extremt upprepande och tar inte vägen någonstans intressant. Hur filmen väljer att lyfta vissa argument och perspektiv men lämna andra gör att den inte har så mycket att tillföra mig. Men den skildrar ändå något som behöver skildras på ett rätt okej sätt och den får mig att tänka kring dessa frågor en del. Så en slät tvåa får den allt.
dudson
2021-04-04
Bra/Uppriktig skildring av hur drönar-strikes fuckar upp psyket#( på dom som utför denna djävulska uppgift. Visst terrorist svin måste plockas bort../ Men till vilken mänsklig kostnad som oskyldiga stackare & där över/..?" måste offras", Stark film ändå, där igen Ethan briljerar med sitt skådespel//
finkan
2020-05-15
Seg men ok
Albion
2020-05-02
En film som visar det cyniska med den här typen av krigsföring och sätter fokus på det meningslösa dödandet även om det försiktigt framförs argument till dess försvar. Det känns också lite väl naivt att bygga upp stämningen om att CIA är the bad boys och flygvapnet de reko grabbarna. Jag tycker ändå att filmen är en viktig röst i debatten och betyget får bli en svag 4;a, dvs 4-
V70
2020-02-03
Sugig film med sjukt obehaglig Ethan Hawke i huvudrollen (går han på något? Han var nästan lika creepy i "First reformed") Intressant ämne som plottrades bort i ointressanta sidospår om fylla, muskelbil, hem-aggresivitet och en attraktiv kollega, allt snitslat med idiotiska repliker. Sidokaraktärerna minst dåliga.
V70
2020-02-03
KyLLo
2018-12-20
Som ett datorspel, men på riktigt. Några personer som påverkar andras liv med en joystick. Tänkvärt. Jag är rädd för att det inte är så långt ifrån verkligheten.
PeterTheW
2018-05-13
Inte Niccol's bästa. Intressant men segt tempo.
deftune
2016-06-11
Den här filmen är otroligt vinklad och fel gällande militären. Landa F16's på hangarfartyg? Ta upp flickvännen i sin F16 på första dejten? Så här håller det på, dessutom är alla karaktärer så jävla stela och alla sociala scener känns så jävla krystade. Denna filmen är mer om det vinklade budskapet än bra dramatik.