2.6

Good Kill

En familjeman börjar ifrågasätta etiken i sitt jobb som drönarpilot.

Originaltitel Good Kill
Regissör Andrew Niccol
Manus Andrew Niccol
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ethan Hawke, Peter Coyote, Bruce Greenwood, January Jones, Dylan Kenin, Jake Abel, Zoë Kravitz, Kristen DeVore Rakes, Alma Sisneros, Stafford Douglas, Michael Sheets

V70
2020-02-03
Sugig film med sjukt obehaglig Ethan Hawke i huvudrollen (går han på något? Han var nästan lika creepy i "First reformed") Intressant ämne som plottrades bort i ointressanta sidospår om fylla, muskelbil, hem-aggresivitet och en attraktiv kollega, allt snitslat med idiotiska repliker. Sidokaraktärerna minst dåliga.
V70
2020-02-03
KyLLo
2018-12-20
Som ett datorspel, men på riktigt. Några personer som påverkar andras liv med en joystick. Tänkvärt. Jag är rädd för att det inte är så långt ifrån verkligheten.
PeterTheW
2018-05-13
Inte Niccol's bästa. Intressant men segt tempo.
deftune
2016-06-11
Den här filmen är otroligt vinklad och fel gällande militären. Landa F16's på hangarfartyg? Ta upp flickvännen i sin F16 på första dejten? Så här håller det på, dessutom är alla karaktärer så jävla stela och alla sociala scener känns så jävla krystade. Denna filmen är mer om det vinklade budskapet än bra dramatik.
Robkiller
2016-04-24
Drama om drönarpiloter och deras uppdrag... rätt segt, men håller ändå intresset uppe...
annihilat0r
2016-03-17
"Good Kill" är en intressant skildring av en drönarpilot som börjar ifrågasätta etiken i hans yrke. Andrew Niccol har genom åren kapat åt sig en imponerande betygsrad av mig, vilken nu håller i sig, vilket i sig är ett intressant fenomen. Det kan bero på att han alltid skriver sina egna manus till filmerna han senare regisserar. Jag tolkar det således som att jag helt sonika uppskattar helheterna Andrews medvetande skapar.
2015-12-08
Mer ett renodlat drama från favvoregissören Niccol och ett okej sådant. Hawke är bra och visst väcks ett intresse av dubbelmoralen i filmen. Saknar dock det små element av oviss tidsram och futurism som regissören annars är så bra på att skapa. Av hans typiska scenografi märks bara här den avskalade scenografin. Nej förresten, tillbaka till sci-fi med dig.
bryngel
2015-09-04
Väldigt enformigt. Hawke är bra dock.
Dutch
2015-07-30
Haha långt ifrån propaganda. Filmen ställer bra frågor, men jag hade hoppats att det skulle hända lite mer i handlingssväg, känns lite tunt. Hawke är som alltid grym.