3.4

Good Night, and Good Luck.

I tv-journalistikens tidiga dagar får vi följa Edward R. Murrow och CBS kamp mot Senatorn Joseph McCarthy som drev en häxjakt på kommunister i 1950-talets USA.

Originaltitel Good Night, and Good Luck.
Regissör George Clooney
Manus George Clooney, Grant Heslov
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare David Strathairn, Patricia Clarkson, George Clooney, Robert Downey Jr, Jeff Daniels, Tate Donovan, Frank Langella, Ray Wise, Alex Borstein

foppa99
2018-06-30
snygg o bra skådisar. men ämnet intresserar inte mig o onödigt nedtonat
HerrNenne
2017-09-12
Hålls uppe av bra skådisar, men trots att den är stilren så blir det en ganska torr betraktelse av ämnet. Saknar charmen som fanns i tex Trumbo, och smakar mest gammal dokumentär.
WillyV
2017-04-17
Otroligt snygg och angelägen film, med ett dåtida tema som är allmängiltigt än.
andmoreagain
2016-10-16
Även om filmen var välgjord och hade bra skådisar så upplevde jag som den fantastiskt tråkig.
sawa
2015-12-19
Bra story! Inledningstalet och dess fortsättning i slutet kan bli alltmer aktuellt, även här hemma i Sverige.
Ima_Tree
2015-01-23
Fan vad röksugen man vart.
ryderup
2014-12-26
Stiligaste film jag sett
2014-11-25
Denna film tar ett upp ett viktigt ämne som verkligen är en mörk fläck i USA:s historia. Den intressanta och fascinerade historien har berättas bättre men det var intressant att é det ur nyhetskanalen CBS agerande. Valet med den snygga svart-vita färgen är verkligen en illgång till filmen. Väldigt många duktiga skådisar men det känns lite tomt.
Hitschmidt
2014-09-27
Lite långsam, men väldigt snygg.
Salvation_Mind
2014-05-13
Good night tack för att du gjorde mig sovklar.