Good Ol' Boy

Året är 1979 i en förort i USA och 10-åriga pojken Smith vill mest bara titta på "Happy Days", leka med sina Star Wars-figurer, och umgås med grannflickan. Men saker och ting är inte så lätt när hans far insisterar på att driva sitt indiska arv på honom vareviga sekund, varje dag.

Originaltitel Good Ol' Boy
Regissör Frank Lotito
Manus Gregory Scott Houghton, Anjul Nigam, Paul Quinn
Genre 2010-tal, Komedi, Drama, Familjefilm
Skådespelare Roni Akurati, Anjul Nigam, Jason Lee, Brighton Sharbino, Hilarie Burton, Poorna Jagannathan, Samrat Chakrabarti, Shoba Narayanan, Jake Busey, Tim Guinee, Alison Wright, Austin Harrod, James Hyland, Jack Hyland, Alice Callahan, David Aranovich

StureStenhög
2017-06-26
Jag är inte den som tackar nej till en nostalgisk uppväxtskildring, och det här var väl ganska okej. De har lyckats bra med att förmedla hur barn kan komma i kläm när föräldrarna inte är helt i fas med majoritetskulturen, samtidigt som de balanserar upp det med grannfamiljen som visar hur föräldrar kan vara bristfälliga men välmenande på lite olika sätt. Men det blir lite för mycket halvtaskig humor och indiska stereotyper för min smak, och på det stora hela är det en ganska trött film