3.3

Good Time

Efter att hans yngre bror hamnar i fängelse efter ett misslyckat bankrån, ger sig Constantine ner i New Yorks undre värld i ett mer och mer desperat - och farligt - försök att få ut sin bror.

Originaltitel Good Time
Regissör Josh Safdie, Benny Safdie
Manus Ronald Bronstein, Josh Safdie
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Robert Pattinson, Benny Safdie, Buddy Duress, Taliah Webster, Jennifer Jason Leigh, Barkhad Abdi, Necro, Peter Verby, Saida Mansoor, Gladys Mathon, Rose Gregorio, Eric Paykert, Craig muMs Grant, Souleymane Sy Savane

2020-04-22
Detta gillade jag verkligen! Ruskigt bra dialog och även bra regi. Det är inte alltid lätt att tippa vad som ska hända, och det vilar en rätt så jobbigt stämning över allt som händer (fast på ett positivt sätt). Dessutom ett schyst soundtrack som drar åt en modern tolkning av 70-talets Tangerine Dream. Tyvärr håller det inte i sig riktigt hela vägen, så fyran blev en skitstark trea istället. (9+/15)
Tonti
2020-01-08
Bra drag, fint utförda slutscener.
Olof_Gronlund
2019-11-18
Lite för mörk för min stil, gillar inte underground. Blir ganska deppigt att se en hel film i mörk miljö. Okej, den glider på, men jag tappade den lite efter halva filmen, blev en period där knappt någonting hände kändes det som.
RustyFilm
2019-10-09
I stadsmiljö (New York) utspelas detta thrillerdrama. En mycket desperat Connie (Robert Pattinson) är huvudperson och desperation är det som driver hela filmen, både handling och regi. För regin står bröderna Josh och Benny Safdie. Josh har även skrivit manus. Benny har förutom delaktigheten i regin en viktig roll i filmen som Connies förståndshandikappade bror Nick. Den absurt kaotiska berättarstilen som inte är helt traditionell blir ibland rätt så komisk, kanske är det det som är ”GoodTime”.
Tatty
2019-08-03
Inte så wow jätte bra film. Kändes lite långdragen med Robert Pattinson som kändes seg i filmen men han spelade iallafall bra som rollen han var i filmen. Slutet var lite starkt och slutade faktiskt okej.
2019-01-16
Ovanlig film på något vis. Ibland kändes dock att musiken i filmen stressade upp den på ett obehagligt sett, men jag gillade storyn och att det inte var massa superkända skådisar. Har börja uppskatta filmer när man inte känner igen var enda namn i rollistan, om ni förstår vad jag menar...
Engravadlax
2019-01-11
Snyggt, välspelat drama som dessvärre inte handlar om någonting. Retromusiken är inte heller speciellt bra. Sedan hade jag föredragit att se mer av Benny Safdies karaktär.
philipmarlowe
2018-09-03
Estetiskt välgjord thriller med starka 70-talsvibbar.
StureStenhög
2018-07-25
En egensinnig thriller som fungerar riktigt bra. Pattionson är bra i huvudrollen, och jag gillar att hans karaktär å ena sidan är smart och kvicktänkt samtidigt som han å andra sidan har en tendens att ta sig vatten över huvudet och klanta till saker. Det i kombination med ett kreativt manus och en huvudperson som det inte är givet om vi borde hålla på eller inte, gör att man aldrig riktigt vet vart det här ska ta vägen härnäst. Att regissören castade sig själv som Pattinsons brorsa känns dock lite tveksamt, den rollen hade krävt en skickligare skådis. Jag är heller inte helt övertygad om den visuella stilen, men som så ofta annars så var det något jag satt och funderade på i början, för att sedan glömma bort det när jag drogs alltmer in i filmen
running_b
2018-05-22
Fet stämning men de syns för tydligt att de försökt kopiera den sortens känsla som man får när man ser Drive. Och i bakgrunden försöker de återskapa en typisk dyster Blade Runner-atmosfär. Men tillsammans blir helheten inte helt naturlig och det känns varken äkta eller nyskapande. Det saknas djup och mening. Skådespeleriet och fotot är dock finfint.