3.2

Good Vibrations

En biografi om Terri Hooleys liv, en rebell och musikälskare i 70-talets Belfast som öppnar en skivbutik vid namn "Good Vibrations".

Originaltitel Good Vibrations
Regissör Lisa Barros D'Sa, Glenn Leyburn
Manus Glenn Patterson, Colin Carberry
Genre Drama, Komedi, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Richard Dormer, Jodie Whittaker, Michael Colgan, Karl Johnson, Liam Cunningham, Adrian Dunbar, Dylan Moran

kaustiksoda
2016-07-09
Till skillnad från tidigare talare fick jag närmast permanent gåshud. Värt en blå!
andywelt
2014-05-10
En sån där film som är trevligt att titta på men inte berör. Den skildrar en revolutionär tid med revolutionär musik på ett plågsamt konventionellt sätt. Inte dålig...men ganska ointressant.
KimEkberg
2013-10-13
Mitt bidrag till Norrköpings filmfestival i år, kanske inte det bästa valet. En film som inte gör någonting för att förändra någonting, men samtidigt är ganska mysig att titta på. Man gillar ju ändå musiken, och skådespeleriet är kompetent om inte annat.
Genstruktur
2013-10-06
Ligger någonstans mellan +2 och -3. Helt okej rulle men jag tycker inte att den lyckas förmedla någon känsla så att jag bryr mig om karaktärerna i filmen. Avslaget.