3.5

Gook

Eli och Daniel är två korean-amerikanska bröder som äger en skobutik och är vänner med elvaåriga Kamilla. Första dagen av Los Angeles-upploppen 1992 tvingas trion försvara affären och kontemplera familjens mening, sina personliga drömmar och framtiden.

Originaltitel Gook
Regissör Justin Chon
Manus Justin Chon
Genre 2010-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Justin Chon, David So, Simone Baker, Curtiss Cook Jr, Sang Chon, Ben Munoz, Cesar Garcia, Chris Jai Alex, Isaiah Jarel, Trinecia Moore-Pernell, Omono Okojie, Darina Littleton, Neidra Lemon, Natalie Sutherland, Aida Lembo, Lando Wilkens

Frerl
2018-02-05
Svartvita filtret förstår jag och är inte så dumt men känslan finns aldrig där som jag hade hoppats på. Hade förväntat mig en mer råare ton och dialog samt fått se mer av vissa karaktärer. Filmer som bättre behandlar livet i LA östra sida under början av 90-talet finns det gott om. Synd, hade gärna vilja ser mer av barrikerandet och beväpnandet från sydkoreanerna,
Step1
2018-01-30
En film som börjar starkt och avslutar starkare.
Spidde
2018-01-24
Oväntat trevlig liten film som verkligen växte under speltiden. Välspelad och finstämt med ett bra manus och många fina (svartvita) bilder.
Jaganatha
2018-01-19
En koreansk-amerikansk variation på Jim Jarmuschs "Stranger Than Paradise" och Kevin Smiths "Clerks" som utspelar sig i L.A. under Rodney King-kravallernas upptakt. Spike Lees "Do the Right Thing" är en annan självklar förebild för regissören Justin Chon. Kanske inte så originellt, men hyfsat underhållande för stunden.