2.7

Goon

Utstött från sin framgångsrika och smarta familj, ger sig en dörrvakt i kast med att bygga en halvprofessionell hockeykarriär genom att banka skiten ur motståndarna.

Originaltitel Goon
Regissör Michael Dowse
Manus Jay Baruchel, Evan Goldberg
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Seann William Scott, Jay Baruchel, Alison Pill, Liev Schreiber, Marc-André Grondin, Eugene Levy, Kim Coates, David Paetkau, Jonathan Cherry, Ricky Mabe, Richard Clarkin, Karl Graboshas, George Tchortov, Larry Woo, Curt Keilback, Ellen David, Jeff Strome

2019-05-17
I över trettio år har världen fått vänta på en film motsvarande denna - ett rent mästerverk i sitt slag. Det är stenhårt och kompromisslöst. Trots att glimten i ögat finns där, trots att den lockar till flera skratt, så finns inget som helst trams. Ruskigt raka rör hela vägen. Grabbigt och våldsamt. Seann William Scotts karisma är överjävlig. Goon gjorde mig till en lyckligare människa. (12-/15)
2017-10-29
Körsbär
2017-08-20
Denna sportfilm gick inte hem hos mig, trots att det t.o.m är hockey. Överdriften är för stor, om du inte kan stå på skridskor så har du inte en chans i en halv-professionell liga. Inte ens folket som slåss skulle ju ens vilja slåss emot honom, har du ingen balans så kan du heller inte slåss, säger sig självt. Nej detta funkar inte alls för mig.
lilebroer
2017-06-16
Om man känner till baksidan av rollen som "enforcer" i framförallt den amerikanska hockeyn, ett ämne som de enbart vidrör några få sekunder, så är det svårt att charmeras av deras romantiserande av denna uppoffring. Bättre att se dokumentären the last galdiators.
vonadel
2017-05-31
Hade lite högre förväntningar på denna, även om den inte är dålig. Det mest intressanta är nog att den bygger på en verklig person (Doug Smith). Hade nog varit bättre med en ren dokumentär om honom istället. Men, den var tydligen tillräckligt bra för en uppföljare. 5/10
HansMoleman
2017-05-28
Lite smårolig och konstigt nog inte så dålig som man kan tro.
missbaath
2016-09-12
Nej alltså, om de inte verkligen försökte få den att vara dålig hade den kunnat blivit riktigt bra. Nu bara lite löjlig och onödigt överdriven på fel sätt.

2016-09-02
Underholdene og morsom3/4
Valross
2016-08-14
Djupet är inte djupt, men det finns där.
wasteoftime
2016-08-08
Att kalla det här för en film, är väl att ta I, jag vet inte vad man ska kalla det egentligen. Men film, det vette katten... Det är för det mesta relativt underhållande, och inte så dåligt, förutom när filmen verkligen försöker vara dålig, vilket för all del sker rätt ofta, det får man ju ärligt erkänna. Det är mycket som verkligen inte fyller någon funktion utöver att manusförfattarna antagligen tyckte att det var skitkul. En etta, och 0,5 på SH-skalan, känns väl vettigt.