2.1

Goon: Last of the Enforcers

Under en lockout återförenas Dougs lag, Halifax Highlanders, med ett gäng nya spelare.

Originaltitel Goon: Last of the Enforcers
Alternativ titel Goon 2
Regissör Jay Baruchel
Manus Jay Baruchel, Jesse Chabot
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Seann William Scott, Alison Pill, Liev Schreiber, Wyatt Russell, Marc-André Grondin, Kim Coates, Elisha Cuthbert, Jay Baruchel, Callum Keith Rennie, Jonathan Cherry, George Tchortov, Karl Graboshas, Trent Pardy, Richard Clarkin, Jason Jones, T J Miller
Filmnummer 119692

kanemura
2020-06-07
Ettan är avsevärt bättre och roligare. Denna kändes segare, den omogna humorn träffade inte lika bra och allt grovt språk kändes forcerat.
picklessmulan
2020-05-09
Tycker denna är helt ok har sett många sämre.Når inte upp i nivå med första filmen
pungsnigel
2018-02-26
Den har ju nånting men förstörs ju tyvärr av alla billiga skämt de lägger in.
2018-01-04
Jag blev riktigt glad första gången jag hörde att filmen Goon(2011) skulle få en uppföljare men tyvärr är denna uppföljare sämre rakt över. Under sin speltid funderar jag t.o.m. helt ärligt över varför jag gillar den första filmen. Då man i denna uppföljare lyckats få med alla skådespelarna från den första filmen så kan ju inte svarat ligga annat än manus- och regiarbetet. Förlusten av Evan Goldberg i manusarbetet och att skådisen Jay Baruchel inte direkt imponerar som regissör kan avgjort.(4/10)
HerrNenne
2017-11-07
Sämre på alla vis än första. Som andra sagt, den saknar det hjärta som första har. Jag är ändå nära att ge ett högre betyg för att jag älskar känslan jag får av karaktären Doug Glatt. Men det är det enda som finns att hämta här. Riktningen storyn tar redan från start känns som om det går rakt emot allt första filmen sa, och alla konflikter känns krystade och karaktärerna platta. Wyatt Russells karaktär har mycket potential, men man väljer den enkla nemesis-vägen, och inte ens det gör man bra.
amam
2017-09-27
Väldigt svag trea. Den första filmen hade själ och hjärta. Det var det som fick den att funka. Den här filmen saknar mycket av det och det kommer inte riktigt tillbaka förrän alldeles i slutet av filmen.
kervisch
2017-09-10
Funkar att se
foppa99
2017-08-22
jo. ;D
Dutch
2017-08-20
Foppa den är inte sååååå dålig
fridenpaden
2017-08-18
Första filmen hade hjärta. Denna är bara våldsam.