2.4

Goosebumps

Zach har just flyttat till en ny stad där han möter grannen Hannah. Hennes pappa skriver skräckromaner och håller alla monster instängda i sina böcker, men Zach råkar släppa dem fria?

Originaltitel Goosebumps
Regissör Rob Letterman
Manus Darren Lemke
Genre Komedi, Familjefilm, Äventyr, Skräck, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Jack Black, Dylan Minnette, Odeya Rush, Ryan Lee, Amy Ryan, Jillian Bell, Halston Sage, Steven Krueger, Keith Arthur Bolden, Amanda Lund, Timothy Simons, Ken Marino, Karan Soni

Tatty
2021-12-27
Ganska bra och intressant film. Sonen tyckte den var rolig och spännande.
Nintendo64
2018-03-18
Ok bagatell som tack vare Black når en svag 3a
RunRiot
2018-01-02
Har nån sorts charm, men särskilt bra är det inte och storyn är lövtunn.
dafreakish
2017-11-03
Väldigt charmigt matinéäventyr som påminner om de gamla goa filmerna man såg under sin uppväxt, som till exempel Gremlins och Goonies. Man blir glad och underhållen och då kan man strunta i de ibland svajande effekterna eller det faktum att manuset ibland brister. Kul också att se Jack Black i en inte alltför irriterande roll. Klart värt en titt.
Murvel48
2017-11-02
Aha, jag har sett en barnfilm - men den var trots allt hyfsat underhållande.
2017-08-26
Hysterisk och enerverande skitfilm med en vedervärdig comic sidekick. (3+/15=
F-M-J
2017-06-08
Förvånansvärt underhållande film med en supersöt Odeya Rush och en välplacerad Jack Black i ensemblen. Inte läst kalla kårar men många monster är ju välbekanta och filmen lyckas hålla en snygg balans mellan familjefilm/rysare/komedi. Stark trea.
fridenpaden
2017-04-02
Kul att se Kalla kårar-monstren komma till liv. Gillar trädgårdstomtarna och cameon av Stine själv. Tumme upp!
thebully
2017-02-16
Med tanke på hur mycket kärlek jag känner till både böckerna och framför allt TV-serien så är det klart jag gillar detta även om den såklart har brister. Dock väldigt besviken över att The Haunted Mask inte var med.
missbaath
2017-01-27
Faktiskt glatt överraskad! Gillade denna på en skumt vis. Weird på flera sätt och charmig, med humor och fantasi i överflöd och ganska högt tempo när den kom igång.