3.2

Gordon & Paddy

En nöttjuv härjar i skogen. Kommissarie Gordon måste fånga tjuven. Sorgligt nog är han den ende polisen i hela distriktet och tvingas stå ensam i snön och vakta hålet där nötterna stulits. Han som egentligen är bäst på att lyssna, tänka och stämpla. Om han bara hade en assistent, en liten, snabb och duktig polisassistent! Då skulle de tillsammans kunna lösa fallet.

Originaltitel Gordon och Paddy
Alternativ titel Gordon and Paddy
Regissör Linda Hambäck
Manus Jan Vierth
Genre Animerad, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Stellan Skarsgård (röst), Melinda Kinnaman (röst), Felix Herngren (röst), Mingus Broman (röst), Tove Sacklén (röst), Tova Magnusson (röst), Jan Vierth (röst), Johannes Kuhnke (röst)

Dele
2021-07-02
När det dyker upp en sån här film så blir man påmind om hur mycket tecknat skräp som görs för barn. Här finns ett makligt njutbart tempo som ger tid åt detaljer och karaktärer. Stämningen är varm, färgerna härliga och musiken fint stämningsfull. Tummen upp!
KimEkberg
2018-12-04
En absolut njutbar historia som spelar lagom mycket och på rätt sätt på trötta genreklischéer och dessutom har ett hyfsat budskap i bagaget. Anmärknngsvärt att alla moderna 2D-animationsfilmer trixar så mycket för att se analoga ut, med pålagda pappersstrukturer och ojämna outlines. Att inte digitaliteten kan hitta sin egen form utan måste fejka en materialitet.