2.3

Gorgeous

Bu, en mycket äventyrlig och romantisk ung kvinna, hittar en dag en flaskpost på stranden. Bu lyckas spåra brevet till Hong Kong, där hon möts av beskedet att meddelandet hade en helt annan mottagare - Alberts förre pojkvän. Eftersom Bu aldrig tidigare varit utanför sin by, beslutar hon sig för att se hela resan till Hong Kong som ett enda stort äventyr. Och äventyrligt värre blir det när hon räddar miljonären och den mycket framgångsrike affärsmannen Chans liv, som hon dessuton blir förälskad i. För att få honom intresserad diktar Bu upp en bakgrund om sig själv som en maffiaboss före detta flickvän.

Originaltitel Bor lei jun
Regissör Vincent Kok
Manus Jackie Chan, Ivy Ho
Genre Action, Romantik, Komedi, 90-tal
Skådespelare Jackie Chan, Shu Qi, Tony Leung Chiu-wai, Elaine Jin, Richie Ren

2023-06-18
Romantisk komedi med några inkastade fighter. Knappast en av Chan's bättre och humorn är av de fånigare skicket. Några snygga fighter och en påkostad produktion dock.
CBrown
2013-12-15
En av mina favorit Jackie Chanfilmer som bjuder på en, vad gäller Jackie, annorlunda story än vad man är van vid. Få fightscener men de är i gengäld också enormt väl gjord och underhållande.
ulpe01
2013-04-01
När man inte tror att det kan bli fånigare har denna höjdarrulle nya djup att utforska.
RadioSaga
2011-08-03
Älskar scenen där stjärnan faller!
Halofreak92swe
2010-12-16
Shit vad löjlig och meningslös, dessutom var filen jag kollade på dubbad till engelska..
Zebulonm
2010-03-21
Ja jag vet jag e svag för såna romantiska filmer med tjejer som får en o skratta o på bra humör o som har barnasinnet kvar :)))
menschenfeind
2008-08-12
Rolig på sina ställen.
filosofen
2007-12-21
kommer ihag att det var grymma fightscener,
koko
2007-09-24
orginalet får en tvåa, den här versionen var ju värdelös
skillbill
2007-06-04