1.7

Göta kanal 2 - Kanalkampen

Framgångsrika Vonna Jigert på Tricks Television vill göra en dokusåpa baserad på den kända båttävlingen på Göta Kanal i början av 80-talet. Anderssons Båtbygg och Uniship ska tävla mot varandra igen. Men nu går tävlingen från Göteborg till Stockholm och i direktsänd tv. Uniship har köpts upp av italienare men Anderssons Båtbygg är kvar i familjens ägo och jagas fortfarande av kronofogden. Återigen blir det en fullständigt vansinnig jakt, med intriger, sabotage och kärleksaffärer utmed Göta Kanal - och i Stockholm väntar Vonna Jigert med en stor check till segraren.

Originaltitel Göta kanal 2 - Kanalkampen
Regissör Pelle Seth
Manus Bengt Palmers
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Janne 'Loffe' Carlsson, Eva Röse, Linus Wahlgren, Nadine Kirschon, Peter Lorentzon, Rafael Edholm, Danilo Bejarano, Magnus Härenstam, Svante Grundberg, Henrik Lundström, Lena Endre, Johan Rabaeus

sodomiten
2019-01-03
Det finns många exempel på att bara för att man samlar ihop många kändisar så blir det inte en bra film. Och här har vi ännu ett.
Nalleman
2018-01-28
Vad är detta för dynga? Så otroligt dåligt!
2018-01-03
Eva Röse, hjälp!! Hämta spyhinken..!! Filmen i sig är också usel!!!!!
2017-10-15
suck
yrkeschaufföre
2017-09-03
Stort plus för hur man fångat reality tv men ett större minus för ur man förvaltat själva Göta kanal.
Jamesa
2017-04-28
Enastående dålig, men ändå bättre än 3:an !
deswhip
2017-01-04
Det är både synd och onödigt att man gjorde den här filmen. Otroligt dåligt hantverk.
Sovande_mannen
2016-08-16
Sverige Sverige Sverige... Vi har gjort det igen.Jävla Skit Film.
deswhip
2016-08-09
Det är inte förvånande att den var dålig men den var ändå förvånansvärt dålig!
2014-12-20
Detta var förvånande nog bättre än jag någonsin hade kunnat tro. Det är dock ingen bra film men det lyckas underhålla här och där och man har verkligen samlat så många svenska komiker och skådisar som möjligt. Detta gör att betyget inte sjunker alltför lågt.