2.5

Grace of Monaco

En historia från tidigt 1960-tal som fokuserar på den förre Hollywoodstjärnan Grace Kellys äktenskaps- och identitetskris och en politisk dispyt mellan hennes man, Monacos prins Rainier III, och Frankrikes Charles de Gaulle.

Originaltitel Grace of Monaco
Regissör Olivier Dahan
Manus Arash Amel
Genre Drama, Romantik, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Nicole Kidman, Tim Roth, Frank Langella, Paz Vega, Milo Ventimiglia, Parker Posey, Derek Jacobi, Roger Ashton-Griffiths, Geraldine Somerville, Nicholas Farrell, Robert Lindsay, Olivier Rabourdin, Jeanne Balibar, Flora Nicholson, André Penvern

Skapad 2019-12-02 av Mat1az
När Grace Kelly år 1956 gifte sig med Furst Rainer III av Monaco lär Alfred Hitchcock ha sagt att han var mycket glad för sin favoritskådespelerskas skull – då hon hittat en så pass bra roll. ...   Läs mer »

okidoki
2019-04-23
Klart underhållande!
mammene
2019-01-07
Nästan som att komma in i en saga, vackra miljöer och kläder. Nicole Kidman passar väldigt bra här, men så involverad blir jag inte, snygg att titta på.
LadyFlanders
2019-01-04
Tunn.
yrkeschaufföre
2019-01-04
Behållningen är helt klart 60-talet, handlingen tillför inte mycket.
Dorianna
2019-01-02
Älskar kostymfilmer med vackra kläder o miljöer, gärna med bra skådisar och en speciell tidsepok som ska gestaltas. Finns allt av det här, men storyn engagerar inte tillräckligt, så kan ej ge högre betyg.
kungkalas
2019-01-02
Hade varit en trea om inte slutet dragit ner allting med en i mitt tycke högst tveksam och felriktad moralkaka. Sista kvarten var väldigt lökig.
KyLLo
2017-01-07
Snygg och välspelad. Det räcker till en trea.
yrkeschaufföre
2016-09-25
Väldigt snyggt 60-tal och välspelat från alla parter men historien är väldigt tråkig, så mer än en tvåa kan jag inte dela ut.
AmyTatti
2016-07-26
Jag tyckte det var en klassisk berättelse om att bestämma sig för hur en vill ha sitt liv. Jag gillar sådana. Men det är svårt att inte tänka på om det verkligen var så här, visst står det att filmen är en fiktion men det är ju ändå verkliga personer som porträtteras. Jag tyckte dock att försöket till en snygg början och ett snyggt slut faller platt, förstår inte alls poängen med det, blir bara tramsigt.
myslas
2015-11-06