1.8

Grace: The Possession

Grace är en naiv, vacker, jungfrulig förstaårselev på college som försöker handskas med skolans kultur och hennes nya rumskamrat. Men när skräck och fasa tar över hennes kropp och utlöser kaos, återvänder hon till sin stränga mormor och de strikta reglerna i kyrkan. Hemsökt av den fasansfulla döden av hennes mor, måste hon stoppa demonen innan det är för sent.

Originaltitel Grace
Regissör Jeff Chan (I)
Manus Jeff Chan (I), Chris Pare
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Alexia Fast, Lin Shaye, Joel David Moore, Alexis Knapp, Alan Dale, Brett Dier, Clarke Peters, Madeleine Arthur, John Emmet Tracy, Daniel Arnold, Kurt Ostlund, Margot Berner, Natasha Burnett, Michael Nunziata, Joshua J Ballard

Robkiller
2022-03-05
Riktigt risig.
Tatty
2021-11-06
Ganska okej. Spännande.
Dagerman
2015-01-29
Tar sig med tiden och blir riktigt bra. Är kanske för gammal för att se storheten i first persion-view som jag personligen tyckte var ett hinder.
TheHorrorfan
2015-01-24
Mina förväntningar var inte höga och jag fick det som väntades. Sen så är jag inget stort fan av excorcism filmer heller. Endast ett fåtal som är bra, och det här är inte en utav dem. Fast ändå bättre än många andra inom samma tema, vilket kanske inte säger så mycket.
AlbertSpica
2014-10-31
Tyckte filmen började riktigt lovande men ju mer skräckelementen kom in i bilden tappade jag intresset, typ. Det var samma gamla visa och såg dessutom rätt fult ut med demonansikten i speglar osv. Att den enbart använde sig av first person view funkade riktigt bra, speciellt i de sociala situationerna där Grace inte var särskilt bekväm. Ojämn men sevärd,