3.4

Gracie's Choice

Gracie är inte som en vanlig 16 åring. Hon har för hur länge som helst tagit hand om sina fyra yngre syskon, som alla har olika och frånvarande fäder. Deras drogberoende mamma förstör inte bara sitt eget liv utan håller också på att förstöra sina barns. När myndigheterna blir inblandade är syskonens liv på väg att ryckas ifrån dem och Gracie måste göra det omöjliga för att hålla ihop sin familj.

Originaltitel Gracie's Choice
Regissör Peter Werner
Manus Rena Dictor Le Blanc
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Kristen Bell, Diane Ladd, Shedrack Anderson, Anne Heche, Brian Atkins, David Mclean, Jack Armstrong

oapelmo
2014-12-09
Starkt drama med verklighetsbakgrund. Genomgående fina skådespelarinsatser. Speciell klippning och tempo som väl fångar oförutsägbarheten i händelseutvecklingen.
Elizadushkufan
2012-08-18
Välgjord och rörande film som baseras på verklig händelse. Kristen Bell bär upp filmen och den berör från början till slut. MYCKET bra film av hög kvalité med rätt skådespelare. Stark 5:a!!!
larox
2012-07-31
en gullig historia som är alldeles för tillrättalagd, ej realiserbar i verkligheten.
stjarnan_86
2009-03-01
Väldigt bra! Kristen Bell gjorde en jätte bra roll och den berörde verkligen. Jag tror inte att den har släppts i Sverige... Jag såg den på Hallmark idag...
aleex
2008-07-29
filmen är jätte bra men den väcker så många minnen för mig så jag blir litte ledsen =(... men jag vill ha den filmen vet nån hur jag kan få den?
Floop
2004-11-05
deppig men man blev glad, skäms lite för att säga att jag gilla den
jp
2004-06-14
Det är nog en "tv-film" men jag kunde inte sluta titta :P