3.1

Grand Canyon - Som livet självt

En samling människor vars liv påverkas när deras vägar korsas i den splittrade staden Los Angeles. Filmproducenten Davis, chaffisen Simon, advokaten Mack, hemmafrun Claire - alla behöver förändra något och alla bär de på något som kan förändra...

Originaltitel Grand Canyon
Regissör Lawrence Kasdan
Manus Lawrence Kasdan, Meg Kasdan
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Kevin Kline, Mary McDonnell, Danny Glover, Steve Martin, Mary-Louise Parker, Jeremy Sisto, Alfre Woodard, Tina Lifford, Patrick Y Malone, Destinee DeWalt, Randle Mell, Sarah Trigger, Marley Shelton, Shaun Baker, Todd Allen

Zok
2016-12-25
Jag tycker att den var för lång, filmen hade tjänat på att vara kortare med ett högre tempo. Bra skådespelare dock och historien i sig också. Men jag tappade dock intresset en bit in i filmen.
Howler19
2016-07-28
En film som träffsäkert osar både Los Angeles och 1991. Visst är det mycket som påminner om Short Cuts, men Grand Canyon är en mer konventionellt hopbunden historia. Jag njöt av att få vistas i de här miljöerna i två timmar, och även om flera karaktärer ger uttryck för modern cynism så fann jag den i slutändan upplyftande. It's not all bad.
2014-11-09
Ett drama som dock vill lite för mycket för sitt eget bästa, vad beträffar livets skönhet och andra filosofiska frågor. Dock väldigt många duktiga skådisar och trevlig att se på, men inget man minns. 2+
FilmGuden
2010-01-21
Halvt om halvt fin och försökande film som strävar efter djupa svar. Kul att se Steve Martin i en allvarlig roll. Danny Glover mycket bra.
Czechflash
2008-07-07
Andra gången jag ser den och den här gången tyckte jag om den mer. Den lyckas skapa bra stämning mycket tack vare bra och passande musik av James Newton Howard. Skådespeleriet är också bra, likaså historien som känns ganska naturlig. Svag fyra.
Yiep
2008-07-07
smekaren: Prova lite Iñárritu. Gör dessutom bättre parallella handlingar :)
smekaren
2008-07-06
Varför kan inte någon av dessa filmer med parallella handlingar (Magnolia, Crash, Short Cuts) utspelas i någon annan stad än L.A? Eller kräver de en väldigt vidsträckt stad där bilar är ett måste?
PatrikD
2007-12-28
Gillar den men den foersoker lite foer mycket.
Craxyknas
2007-10-20
Den här tyckte vi om. Kul att Steve Martin lyckades vara rolig i en seriös film^^ Och det var ett riktigt bra skådespeleri samtidigt som man fick tänka lite =)
tvamvarg
2007-05-17
Bättre än Crash tycker jag. Trea på gränsen till fyra.