3.1

Grandma

Elle Reid och hennes 18-åriga barnbarn Sage beger sig ut på en roadtrip tillsammans för att komma till rätta med deras personliga problem.

Originaltitel Grandma
Regissör Paul Weitz
Manus Paul Weitz
Genre Drama, 2010-tal, Komedi
Skådespelare Lily Tomlin, Julia Garner, Judy Greer, Marcia Gay Harden, Sam Elliott, Nat Wolff, Elizabeth Peña, Laverne Cox, Judy Geeson, Frank Collison, John Cho, Lauren Tom, Kelsey Scott, Mo Aboul-Zelof, Sarah Burns (I)

Kirikou
2017-10-17
Lily Tomlin blir bara bättre med åren. Kan varmt rekommendera serien Frankie & Grace där hon briljerar med Jane Fonda.
2017-06-05
Vad som kunde ha varit något rappt, vasst och viktigt, blev istället smetigt, överdrivet och flortunt. Synd på så rara ärter. (4-/15)
wiberga
2016-09-25
Gillade den, men det löste sig lite för snabbt i slutet. Annars en mildare version av falling down, vilket aldrig kan vara fel.
asasae
2016-08-21
Inte särskilt inspirerande. Grandma var mestadels otrevlig och ilsk och väldigt osympatisk. Nä inget skoj.
haajen
2016-05-02
What Zipper said.
Zipper
2016-04-29
Lily Tomlin är som klippt och skuren för den här rollen. Typisk indiefeeling och riktigt sevärd! Stark trea.
Spidde
2016-02-07
Varm, trevlig och mysig med bra skådespel och trevligt manus. Amerikansk indie som jag vill ha den.
origC-J
2015-11-11
Sevärd light-feministisk road movie, där ju Lily Tomlin lockar. Men den andra veteranen Sam Elliot stjäl showen när han är med. Guldstjärna till honom, stark trea till filmen.