1.7

Grannarna

Earl och Enid får nya grannar, Vic och Ramona, som ställer deras tillvaro på kant genom sitt något okonventionella uppträdande och en del practical jokes.

Originaltitel Neighbors
Regissör John G Avildsen
Manus Larry Gelbart
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare John Belushi, Dan Aykroyd, Cathy Moriarty, Kathryn Walker, Igors Gavon, Dru-Ann Chuckran, Tim Kazurinsky, Bert Kittel, Tino Insana

jcoke88
2020-12-03
Oj vad tråkig.
TFJ
2020-07-03
Chockerande inkompetent med tanke på den talang som fanns både framför och bakom kameran.
sawa
2018-08-07
Ganska tramsigt. Lyfter inte, precis som vilken kalkon som helst, fast här försöker man inte ens...
2017-04-27
Otroligt dålig helt utan kemi och känsla.
DrJW
2016-08-27
Den här var verkligen awkward...... John Belushi och Dan Aykroyd i "motsatta roller" är ovanligt, men här var de bara en ursäkt för Belushi för att visa att han kunde spela en seriös roll (och de kan han, synd bara att projekten är fel vald). Denna blev också Belushi´s sista film sorgligt nog. Denna är baserad på en bok, men de känns faktiskt som att man ser på en dålig SNL sketch som aldrig kommer något vart i över en timme!
2015-01-01
Året innan denna film hade John Belushi och Dan Akroyd tillsammans uppvisat ett fint och underhållande samspel i The Blues Brothers. Här skulle de återigen komma samman i vad som skulle bli John Belushis allra sista film. Dan Akroyd är här den galne karaktären medan John Belushi är "The straight man". Detta är absolut ingen speciell film, förutom att det då blev Belushis sista film, men jag uppskattar att filmen kommer med härlig svart humor. Det räddar men också lyfter filmen i en del scener. 2+
Albion
2013-01-16
Varken Belushi eller Akroyd lyckades förvandla detta till någon vidare underhållning. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-, vilket ändå känns vara i det snällaste laget.
HerrArne
2010-05-15
Misslyckad och poänglös.
yrkeschaufföre
2008-07-15
Största behållningen är med filmen är John Belushi som spelar normal med bravur!
filmtjejen
2007-05-19
den hade några roliga kommentarer, men det var allt, den kändes så obehagligt jobbig.