2.5

Gray Matters

De avslutar varandras meningar, dansar som Fred och Ginger och delar lägenhet - det perfekta paret? Inte precis. Gray och Sam är syskon och så kompatibla att folk faktiskt tror att de är ett par. Nu inser de dock att de måste sära på sig och ge sig ut på jakt efter kärlek.

Originaltitel Gray Matters
Regissör Sue Kramer
Manus Sue Kramer
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Heather Graham, Tom Cavanagh, Bridget Moynahan, Alan Cumming, Molly Shannon, Rachel Shelley, Samantha Ferris, Bill Mondy, Sissy Spacek, Alejandro Abellan, Timothy Paul Perez, Benjamin Ratner, April Telek, Warren Christie, Don Ackerman

Grillo
2014-06-06
Mysig feelgood som inte har något direkt nytt att tillföra men ändå funkar i sin enkelhet. Stark tvåa.
lancell
2013-06-15
Gillar filmens handling, men Heather Graham's dåliga skådespeleri drar ner filmen, trött att se på henne svara med stora ögon och öppen mun i konversationer.
Taandborste
2011-09-30
Gullig men lite för mycket feel good över den.
Löjdkvist
2010-11-23
Stabil trea, mycket feel good med lite tanke. Aningen svaga dialoger, skådespeleri osv. Vägs dock upp av ett roligt tema, en härlig känsla och, för att vara lite typisk, snygga tjejer!

2010-04-18
ett intressant ämne, men filmatiseringen kunde ju onekligen ha varit bättre.
Carie
2010-02-27
missade jag ngt lr?
iriis
2009-10-13
gillade verkligen den här filmen! En fin film om att komma ut som gay och manuset var i regel helt underbart!
BadCharlotte
2009-09-27
En aning löjlig faktiskt. Har aldrig gillat Heather Graham och nu är det bevisat att jag aldrig kommer det heller. Förstår fortfarande inte hur manusförfattarna tänker? Visst hade filmen några få små höjdpunkter men det är ingen ursäkt för resten av filmen. En svag tvåa.
rytlejon
2009-09-20
wholemeal sammanfattar filmen på ett bra sätt
Lesthi
2009-08-25