2.3

Krokodilen

En man vid namn Joshua har planer på att bygga ett hotell på en exotisk ö. Fotografen Daniel kommer till ön för att ta lite bilder på hotellet men under hans vistelse försvinner en av hans modeller spårlöst. Infödingarna säger att det var flodens gud Kruna, en gigantisk alligator som tog henne.

Originaltitel Fiume del grande caimano, Il
Alternativ titel Great Alligator, Great Alligator River
Regissör Sergio Martino
Manus Cesare Frugoni, Ernesto Gastaldi, Sergio Martino, Mara Maryl
Genre Skräck, 70-tal
Skådespelare Barbara Bach, Claudio Cassinelli, Mel Ferrer, Fabrizia Castagnoli

ItalyErik
2021-05-05
Gå inte på alla negativa kommentarer... Visst, filmen är lite långsam till en början men sista halvtimmen kompenserar den för det med råge när det bjuds på non-stop krokodilaction och massa våld. Raffel!
FabianBom
2017-10-16
kult skräckis...
2011-11-20
Sämsta Martino jag sett hittills. Massa pladder och ytterst lite action skulle jag säga, sen är själva cocodrillon riktigt usel gjord. Trodde den här skulle vara mycket mer underhållande. Se hellre Alligator fr 1980 eller Killer crocodile fr 89.
akasava
2008-09-27
I slutet av 70-talet så såg Sergio Martino dollartecken mer än någonsin förr. Den här är en av hans mer lyckade dåliga filmer, och möjligen bäst i hans exotiska trilogi - vilket fortfarande inte betyder så mycket.
distinkt
2008-05-11
bra musik iaf...
Ryujin
2007-11-24
Filminfon säger det bäst om ni läser noggrant mellan raderna står det nämligen "SE INTE DENNA FILM". Om det finns en mikroskopisk chans att man försöker ta filmen på allvar är man illa ute, och även om man bara ska se den för att skratta åt hur dålig den är kommer det sluta med att man gråter, den är helt enkelt i en klass för sig :)
idd
2007-11-13
martino har som sagt gjort mkt bättre filmer.. mot slutet tar det sig å vi bjuds på lite action å fåniga krokodilminiatyrer, men största delen av filmen måste väl klassas som segt drama..
Rubbermonster
2007-07-28
Mycket underhållande film som tyvärr dras ner av sina synnerligen usla miniatyrer...
MOT
2007-03-28
Oj vad usel den var. monstret ser ut som en liten leksak emellanåt, och är i övrigt också uselt gjord. Att dom la på sjuttitalsmusik när infödingarna spelar trummor tog ändå all must ur filmen. Horribel
smichael
2006-05-20