2.6

Lysande utsikter

En okänd välgörare hjälper till att förvandla en tillbakadragen arbetarpojke till en gentleman.

Originaltitel Great Expectations
Regissör Mike Newell
Manus David Nicholls
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Jeremy Irvine, Holliday Grainger, Helena Bonham Carter, Jason Flemyng, Ralph Fiennes, Robbie Coltrane, Olly Alexander, Toby Irvine, Helena Barlow, Sally Hawkins, Ewen Bremner, Ben Lloyd-Hughes, Jessie Cave, David Walliams, Tamzin Outhwaite, Bebe Cave

okidoki
2019-05-03
Absolute sevärd film byggd på en romanföljetong från 1860.
KyLLo
2016-05-29
Jag är lite svag för den här berättelsen. Det är som att saga möter verklighet. Filmen är bra, även om det inte är den bästa versionen.
Murvel48
2016-02-03
Filmen var lite småskum i början men den växer undan för undan.
gubbenviktor
2015-10-05
Detta är en genre som jag vanligtvis älskar. Men, oj! Tänka att kunna misslyckas så med en film. Ingen känsla alls! Men, Charles Dickens kan ju inte romantik.
kokosbollen
2015-05-29
Den var lovande, men tyckte att den var lite lam. Ska inte spoila med det kändes inte som ett slut (på ett dåligt sätt).
QuiNonStultus
2013-12-18
Nja... Egentligen ganska uppseendeväckande att dom får ett så torftigt resultat med så bra skådisunderlag... Inte ens Bonham Carters Ms Havisham imponerar, trots att hon borde vara som klippt och skuren för rollen. Å andra sidan, filmen är ju inte anskrämlig heller... Men mest av allt vill jag efteråt läsa om boken...
Robkiller
2013-10-12
Gah.. segt kostymdrama om... hmm... nåt... sömnpiller som aldrig tar sig eller blir intressant överhuvudtaget.
JPerlie
2013-08-17
Att ha sett BBCs med Gillian Anderson så är det svårt att ens ge den en trea. Funderade länge. Finns bättre versioner jag skulle rekommendera. Den var ganska snyggt gjord men skådisarna var led, filmen fångade mig inte alls. Helena var överdriven och jobbig. Den enda jag gillade något var flickan Estella, både som ung och äldre. Det får bli en tvåa. Jag var INTE imponerad.
precineadd
2013-08-13
Fyrkantig, tråkigt gjord och långtråkig ytterligare punkterad av närapå horribla skådespelare med självmedvetenhet skrivet i pannan. Dessutom svårt att inte minnas David Leans mästerverk från 1946 som gör denna totalt meningslös dessutom.
Ichigo
2013-06-15
TV-serien var baettre..Denna gick foer snabbt igenom och man kaende inget for karaktaerna