2.3

Green Lantern

Testpiloten Hal Jordan lever ett bekymmerslöst liv med snabba jaktplan och ännu snabbare relationer som främsta intressen tills den dag han mot sin vilja rekryteras att bli en Green Lantern, en medlem i en styrka med övermänskliga krafter vars liv vigs åt att beskydda universum. Hal tvivlar på att han är rätt man för jobbet men när utomjordiska krafter hotar världen finns det bara två val: att fly eller att slåss.

Originaltitel Green Lantern
Regissör Martin Campbell
Manus Greg Berlanti, Michael Goldenberg, Michael Green, Marc Guggenheim
Genre Action, Kriminalare, Fantasy, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, Blake Lively, Peter Sarsgaard, Mark Strong, Tim Robbins, Taika Waititi, Temuera Morrison, Jay O Sanders, Angela Bassett, Dylan James, Mike Doyle, Jon Tenney, Geoffrey Rush (röst), Michael Clarke Duncan (röst), Clancy Brown (röst)

Skapad 2019-12-08 av Mihon86
Hal Jordan är son till en av militärens modigaste piloter, men efter sin fars olyckliga död lever Hal på gränsen mellan liv och död. Efter en flygdemonstration så blir Hal avstängd under genom...   Läs mer »

Engravadlax
2018-08-09
Största problemet är att CG:n ser 10 år gammal ut för sin tid. I övrigt bara en medelmåttig superhjältefilm, inte speciellt bra, men underskattad egentligen.
Murvel48
2018-03-08
Ännu en superhjältefilm som verkar vara gjord för trettonåringar. Alla scener som Ryan Reynolds var med i var ju störtlöjliga. Helt värdelöst.
2017-10-23
Harford
2017-07-24
Helt enkelt usel från början till slut. Till och med Ryan Reynolds avskyr den. Och man förstår varför.

2017-02-03
Hva er greia?

2017-02-03
Helt ok!
92axha10
2016-05-22
Väldigt lite gröna lyktor i Green Lantern. Skrattretande förutsebar och helt utan innovation. Känner mig inte mer insatt eller kunnig om Green Lantern efter ha sett denna.
missbaath
2016-03-13
Den var okej! Lite löjlig. Folk tycker denna är kass, då undrar jag vad ni tycker om Captain America. Där har vi en helt värdelös film, och "Superhjälte". Denna var alltså bättre än Captain America haha
2015-06-12
Oj, jag fattar inte vad folk klagar på. Särskilt bra var det ju inte, men betydligt bättre än Man of Steel. (6+/15)
Mareld
2015-04-11
det här är nog den sämsta superhjältefilm jag sett. Och då har jag ändå sett många dåliga superhjältefilmer.