3.1

Green Room

Ett punkrockband bevittnar en fasansfull våldshandling och tas som gisslan av ett hårdfört gäng nynazister.

Originaltitel Green Room
Regissör Jeremy Saulnier
Manus Jeremy Saulnier
Genre Kriminalare, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Anton Yelchin, Alia Shawkat, Joe Cole, Callum Turner, Imogen Poots, Patrick Stewart, Mark Webber, David W Thompson, Macon Blair, Eric Edelstein, Taylor Tunes, Brent Werzner, Kai Lennox, Kasey Brown

Supernaut
2019-01-13
Fenomenal film, som helt klart borde marknadsföras mer som en skräckfilm än en thriller. Extremt obehagligt våld dock, även för en skräckfantast som mig. Snyggt filmad, välspelad och något så ovanligt som subkulturer fångade väldigt visuellt trovärdigt på film.
amotherscrime
2018-05-22
Inte unik egentligen men samtidigt så är den ändå det. Självklart är genren ganska limiterad, men dom hade helt klart kunnat ta ut svängarna lite mer. Men ändå en kompetent och underhållande film. Och jag hatar ändå skräckfilmer.
2017-12-03
På intet sätt unikt, men man blir underhållen i nittiofem minuter. Bra stämning. (9-/15)
2017-10-27
En av de bättre lite nyare skräckisarna som gjorts.
Vasp
2017-10-23
En stark 3:a. Intressant premiss och bra skådisar.
2017-10-14
Ett slitet upplägg och premisser man sett förut, inte sällan i franska liknande skräckfilmer. Såpass välgjort ändå att den funkade och det var mer brutalt våld än vad det brukar vara i amerikanska produktioner.
2017-09-24
Ganska unik tappning av inlåst i ett rum skräckis. Jag tycker den lider lite av att gå i ett par klassiska skräck-fällor men överlag riktigt bra med mycket nerv!
ToddDowney
2017-09-22
Den var bra men de sista 10-15 minutrarna kunde man klarat sig utan.
Solidus
2017-09-10
Spännande, välspelad och obehagligt. Det grymma våldet bidrar till en känsla av realism och jag måste säga filmen håller mig intresserad hela vägen.
CodeRed
2017-04-14
Vilken skitfilm! Man bör väl vara mellan 15-20år o ha noll krav!