2.7

Green Tea

En kvinnlig student verkar ha som hobby att gå på blind-dates. Hon är ensam, deprimerad och på jakt efter kärlek. Det fortsätter ända tills hon träffar en man som inte verkar ge sig och vägrar lämna henne ifred. Denna mannen märker senare att kvinnan är mycket lik en pianospelare som han gillar från en nattklubb.

Originaltitel Lü cha
Regissör Zhang Yuan
Manus Zhang Yuan, Tang Danian
Genre 2000-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Zhao Wei, Jiang Wen

uCj
2007-06-17
Det här tycker jag var en frisk fläkt från Kina! Filmen är mångbottnad, och kan verka mer så än vad den kanske är. Det är ibland svårt att säga i vissa filmer vad som var avsiktligt. Hursomhelst blir det en intressant film just för att denna lockar till massor av tänkande, och ständigt ifrågasättande av tidigare antaganden kring innehållet. Sen så fattar jag inte hur jag kan tycka att Jiang Wen känns så Jean Reno, kan det vara karisma?
niebaotan
2007-03-30
Jiang Wen och Vicki Zhao är båda väldigt duktiga i respektive roller. Tyvärr håller inte storyn hela vägen ut. Ändå en film jag rekommenderar.
dlu
2005-08-24
Fotot är läckert, men tyvärr lite för många närbilds inklipp och lite halvflummig stämning för min smak. Kul ändå med en kinesisk film som inte känns alltför kinesisk, utan hyfsat modern.
(finnsinte)
2005-03-11
Eller som en modern Hiroshima, mon amour, fast sämre. Det var vad den påminde mig om i alla fall. Men som sagt, absolut ingen dålig film.
MartinL
2004-09-23
En blandning mellan När solen står som högst, In the mood for love och Camel(s). Mycket vacker och till en början väldigt intressant men blir senare väldigt fattig och tillslut är det bara den vackra skådespelerskan som håller intresset kvar. Men absolut ingen dålig film.