2.7

Greenland

Familjen Garrity kämpar för att överleva samtidigt som en dödlig komet är på väg mot jorden. John, hans fru Allison och deras lilla son Nathan gör en riskfylld resa för att ta sig till en säker plats. När världen nås av skrämmande nyheter om kometens dödliga framfart upplever familjen Garrity både det bästa och värsta hos mänskligheten samtidigt som de kämpar mot den ökade paniken och laglösheten runt omkring dem.

Originaltitel Greenland
Regissör Ric Roman Waugh
Manus Chris Sparling
Genre Drama, Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Gerard Butler, Morena Baccarin, Roger Dale Floyd, Scott Glenn, Hope Davis, David Denman, Randal Gonzalez, Andrew Bachelor, Gary Weeks, Claire Bronson, Madison Johnson, Scott Poythress, Joshua Mikel, James Logan, Suehyla El-Attar, Randall Archer, Tracey Bonner, Okea Eme-Akwari, Merrin Dungey, Rose Bianco, Al Mitchell, Marc Gowan, Holt McCallany, Adam Cronan

Hanness
2020-12-28
Bra katastroffilm.
isecore
2020-12-25
Paint-by-numbers katastrof-rulle men den höll mig engagerad iaf. Har alla rekommenderade klyschorna, i precis den ordning man förväntar sig.
theFeber
2020-12-22
Framförallt jäkligt trist. Klyschig och följer mall 1A. Och varför väljer USA att ha sina bunkrar på Grönland?!?
elibaaba
2020-12-08
Kommer inte med något nytt och är ganska platt.
HerrNenne
2020-12-05
Börjar okej men utvecklas till en "hitta medicin till vår sjuka unge i mörkret"-film. Ja, du vet, larviga drama-höjande grejer hela tiden som mest är tröttsamt. Skitjobbig unge förresten. Ganska dum film som bara blir sämre ju längre den håller på.
Little_gila
2020-11-21
Riktigt nervpirrande! Mycket bra film! Längesen jag satt så fängslad!
Megalon
2020-11-21
Väldigt spännande men väldigt dålig slut.
running_b
2020-11-16
Väldigt platt.
Djason
2020-11-15
Spännande om än lite ologisk kanske, men den får en att fundera lite om det skulle hända på riktigt, vad gör man då? Hur som helst så är det en bra film men har sett bättre katastroffilmer.
2020-11-14
Den här katastroffilmen var rena katastrofen, fy sjutton vad seg den var!!!