2.7

Greenland

Familjen Garrity kämpar för att överleva samtidigt som en dödlig komet är på väg mot jorden. John, hans fru Allison och deras lilla son Nathan gör en riskfylld resa för att ta sig till en säker plats. När världen nås av skrämmande nyheter om kometens dödliga framfart upplever familjen Garrity både det bästa och värsta hos mänskligheten samtidigt som de kämpar mot den ökade paniken och laglösheten runt omkring dem.

Originaltitel Greenland
Regissör Ric Roman Waugh
Manus Chris Sparling
Genre Drama, Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Gerard Butler, Morena Baccarin, Roger Dale Floyd, Scott Glenn, Hope Davis, David Denman, Randal Gonzalez, Andrew Bachelor, Gary Weeks, Claire Bronson, Madison Johnson, Scott Poythress, Joshua Mikel, James Logan, Suehyla El-Attar, Randall Archer, Tracey Bonner, Okea Eme-Akwari, Merrin Dungey, Rose Bianco, Al Mitchell, Marc Gowan, Holt McCallany, Adam Cronan

Murvel48
2021-04-24
Stendum, skrikig och enerverande film. Dumheten bidrar säkert till spänningen men drar samtidigt ner betyget till en tvåa.
debe
2021-03-26
Dess största fördel är att den inte är lika orealistisk som andra katastroffilmer.
2021-03-13
Väldigt förvånad över dom relativt höga betygen ifrån både filmnördar och kritiker, detta är ju dåligt? Jag antar att 2020 har gjort att folk har lägre krav och lite distraktion av andra katastrofer än den vi genomlever kändes välkommet eller nått! Karaktärer och relationer är platta och skittråkiga, allt känns hetsigt och filmen har ett krystat uppskruvat tempo, men känns trots det alldeles för lång och seg då det inte händer så mycket. Ologisk och dum gör inte så mycket att den är, men att den ofta känns osympatisk och korkad är ett stort minus. En del okej actionsekvenser och jag gillar ju egentligen konceptet, så en svag tvåa får den allt.
vonadel
2021-01-27
Denna hade jag ganska höga förväntningar på. Brukar gilla katastroffilmer och denna verkade intressant. Ok, snyggt gjord och sådär, men kände mig inte så engagerad som jag skulle önska. 6/10
Hanness
2020-12-28
Bra katastroffilm.
isecore
2020-12-25
Paint-by-numbers katastrof-rulle men den höll mig engagerad iaf. Har alla rekommenderade klyschorna, i precis den ordning man förväntar sig.
theFeber
2020-12-22
Framförallt jäkligt trist. Klyschig och följer mall 1A. Och varför väljer USA att ha sina bunkrar på Grönland?!?
elibaaba
2020-12-08
Kommer inte med något nytt och är ganska platt.
HerrNenne
2020-12-05
Börjar okej men utvecklas till en "hitta medicin till vår sjuka unge i mörkret"-film. Ja, du vet, larviga drama-höjande grejer hela tiden som mest är tröttsamt. Skitjobbig unge förresten. Ganska dum film som bara blir sämre ju längre den håller på.
Little_gila
2020-11-21
Riktigt nervpirrande! Mycket bra film! Längesen jag satt så fängslad!