2.9

Greenwich Mean Time

Framtiden kan inte komma fort nog för Sam, Charlie, Rix, Bean, Sherry och Lucy, när skolan äntligen är slut och deras band "Greenwich Mean Time" bildat. Men fyra år senare råkar Charlie ut för en svår olycka och därefter blir ingenting sig riktigt likt igen...

Originaltitel G:MT Greenwich Mean Time
Regissör John Strickland
Manus Simon Mirren
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Alec Newman, Steve John Shepherd, Ben Waters, Chiwetel Ejiofor, Anjela Lauren Smith, Melanie Gutteridge, Georgia Mackenzie, Hinda Hicks, Alicia Eyo, Joe Duttine, Alun Armstrong

Stripes
2010-08-18
Mycket konstig men också underbar film. Musiken och karaktärerna gör detta till en fyra.
mige89
2007-09-28
ahh, den här äckligt bra filmen såg jag för mycket länge sen på tv 4 eller nått... skulle kunna göra mycket för att få den på dvd, men ptja, vart hittar mad odd filmer?
2006-08-04
Påminner en hel del om "G som i gemenskap" – fast med bättre allt. Hmmm, hur kan man övertyga folk att se filmen med en sådan jämförelse? Äh, skit i det – se den!
Vanwafenien
2005-01-28
underbar musik.
2004-02-19
Stark film: lite feelgood, mycket misär och jävligt brittiskt. Suverän musik - Hinda Hicks sjunger som en gudinna.