3.2

Grey Gardens

Filmatisering av dokumentären om "Big" och "Little" Edith Bouvier från 1975. Mamma dotter Bouvier tillhör aristokratin i USA och lever under många år i överflöd och glamour, för att sedan förfalla till total fattigdom, fast i en mer och mer förfallande herrgård som vid det laget är deras enda materiella tillgång. Detta medför att den redan innan ansträngda relationen mellan mor och dotter kompliceras avsevärt.

Originaltitel Grey Gardens
Regissör Michael Sucsy
Manus Michael Sucsy, Patricia Rozema
Genre Drama, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Drew Barrymore, Jeanne Tripplehorn, Jessica Lange, Louis Ferreira, Kenneth Welsh, Daniel Baldwin, Arye Gross, Ken Howard

abnormal
2016-02-18
Motsatsen till feel good, men fick mig att vilja se dokumentären.
NoWireHangers
2013-11-25
Skådespelarna, särskilt Barrymore, är enastående. Filmen börjar lite ofokuserat men blev bättre i andra halvan. 4-
Taliah
2013-07-07
Tycker Lange och Barrymore håller sig trogna de verkliga karaktärerna om än på helt skilda sätt. Men mot slutet blir det riktigt fånigt och trovärdigheten är lika med noll. Slafsigt sätt att knyta ihop en annars helt ok film.
falafelpunk
2012-02-10
Förstår att man får tanken till att göra den här filmen och allt, men tycker inte den är sevärd alls när dokumentären ändå finns och faktiskt är såpass bra som den faktiskt är. Trots hyfsat skådespeleri och allt så känner jag att det här är något som man kan skippa. Verkligheten överträffar...
Zipper
2011-10-09
Drew Barrymores stora stund som skådespelare så här långt. Både hon och Lange är fantastiska.
Rune2000
2010-07-15
En intressant inblick i ett annorlunda livsöde. Fantastisk skådespeleri av både Drew Barrymore och Jessica Lange som håller denna produktion igång även när det blir lite segt. Den enda stora bristen för mig var att jag inte finner denna verklighetsbaserade historia särskild fascinerande. Jag kan värken tycka synd eller sympatisera med Bouvier-familjen istället känns det hela som ett museumbesök. Intressant för stunden men ingenting jag kommer tänka på i flera dagar.
MrsSmiths
2010-07-11
Som en lång trailer för dokumentären.
KlausDaimler
2010-07-05
Fascinerande historia. Kanske Drew Barrymores bästa rollinsats.
kennert
2010-07-04
Bra,bra,bra !!
mammene
2010-07-03
Kan inte säga att det var en intressant historia. För mycket flams och trams och jag blev utråkad och gillade inte karaktärerna ett dugg.