2.5

Grey Owl

Archie Grey Owl är pälsjägare i Kanada i början på 30-talet. Men när han träffar Pony, en ung, vacker indiankvinna får hon honom att förstå att vildmarken är i fara. Han börjar kämpa för att bevara naturen och rädda djuren från hänsynslös pälsjakt. När den kanadensiska regeringen uppmärksammar hans ansträngningar får Grey Owl ett erbjudande om att föreläsa i England. Innan han åker gifter han sig med Pony, medveten om att hon fortfarande inte vet någonting om hans förflutna. Väl i England kommer en reporter hans hemlighet på spåren. Skulle Pony fortsätta att älska honom om sanningen avslöjades?

Originaltitel Grey Owl
Regissör Richard Attenborough
Manus William Nicholson
Genre Biografi, Drama, Western, 90-tal
Skådespelare Pierce Brosnan, Vlasta Vrana, Stewart Bick, Annie Galipeau, Neil Kroetsch, Serge Houde, Graham Greene (II)

2018-08-21
En av Pierce Brosnans bättre, faktiskt.
FLM
2012-03-24
En helt okej film om en helt fantastisk människa. Läs hans böcker!

2011-09-24
Brosnan går på tomgång.
jimtoy
2008-10-09
Har varit till Grey Owls stuga i Norra Saskatchewan, där han levde i slutet av sitt liv tillsammans med sin familj och en en bäver.
DashX
2008-02-06
Pierce Brosnan är ju attraktiv och duktig. Men den där Pony är en horribel karaktär som jag stör mig mycket på, dessutom är skådespelerskan inte så bra. Men mycket viktigt budskap såklart.
cowboy_74
2007-11-04
viktigt budskap.
Fantasy-man
2006-12-09
filmen äger!
Bonikowski
2006-11-03
Jag var faktiskt i Hastings när dom spelade in den. Har dock inte hunnit se den än, verkar som om den är kass?
MaraJade
2004-08-25
Indianer och Pierce Brosnan, vilken härlig kombination..
KillerPutte
2003-01-23