Grinchen

Varje år runt juletid stör de hans lugna ensamhet med sina allt större, mer skinande och mer högljudda festligheter. När invånarna i Vemdalen tillkännager att de detta år ska göra julen tre gånger så stor som förut, inser Grinchen att det enda sättet för honom att få lugn och ro är att stjäla julen.

Originaltitel The Grinch
Alternativ titel Dr. Seuss' The Grinch
Regissör Yarrow Cheney, Scott Mosier
Manus Michael LeSieur, Tommy Swerdlow
Genre Komedi, Fantasy, Familjefilm, Musikal, Animerad, 2010-tal
Skådespelare Benedict Cumberbatch (röst), Cameron Seely (röst), Rashida Jones (röst), Pharrell Williams (röst), Tristan O'Hare (röst), Kenan Thompson (röst), Sam Lavagnino (röst), Ramone Hamilton (röst), Angela Lansbury (röst), Scarlett Estevez (röst)

supermancover
2019-01-08
Jag såg den på bio med mina föräldrar och min son, alla tre generationerna skrattade ofta och högt. Väldigt snyggt gjord och rolig! Impad!
dafreakish
2018-12-22
Dr. Seuss har jag aldrig varit ett större fan av. Grinchen kan inte ändra min åsikt. Det är helt enkelt alldeles för tillrättalagt och moralkaksfyllt för att jag ska finna ett värde i det. Tyvärr, men min 6-åriga dotter gillade den.
larsen1976
2018-11-19
Nja... duger som julfilm. Men vill du komma i riktig julstämning se mycket hellre Polarexpressen.
myslas
2018-11-13
Inte fantastisk på något sätt men det här är välgjort och kul. Rollsättningen av röster är väldigt bra, Kenan Thompson funkar perfekt i sin roll. Det finns en grej jag stör mig på som jag inte tänker spoila här men hade det inte varit för den saken hade jag kanske satt en fyra i betyg.
Robodan
2018-11-10
Mysig. Miljöerna fungerar verkligen. Simplare och inte lika rolig som den ibland utskällda Carrey-versionen, men också lite finare och mysigare. Danny Efmans musik är underbar och hiphopen är med så pass lite att det inte stör alls. Mina barn skrattade många gånger. Jag skrattade bara 2-3 gånger och en brist är väl att man inte riktigt lyckas med konststycket att vända sig till både barn och vuxna. Men en fin gammal saga i en habil animation.
DrJW
2018-11-10
Jag vet att många inte gillar Jim Carrey-filmversionen av The Grinch, men jag föredrar fortfarande den än den här versionen. Jag vet att Carrey-filmen har några brister, men för mig så är det en guilty pleasure. Den här har en bra animering och den är färgstark, men den kändes stelt och den var knappast ha ha-rolig, om du vet vad jag menar. Hiphopmusiken passade inte alls i den här filmen, den enda anledningen till varför den är i filmen är för att det är hip med barnen/tonåringar! Jag antar att om country musik var hip så skulle det ha varit med i den här filmen istället, och den skulle inte ens passa alls heller! Men den har också några julmusik sånger, så det jämnar ut, antar jag. Den här filmens version av låten "You're a mean one, Mr. Grinch" var dålig och dem spelade den för tidigt. Många har klagat över Benedict Cumberbatchs röst i den här filmen, men de var inga problem för mig, även om jag inte förväntade mig att The Grinch skulle låta så. Men än en gång så förväntade jag mig inte vad han skulle låta som i den här filmen och ingen förväntade sig ens att dem skulle välja Cumberbatch som The Grinchs röst. Jag hade inga förväntningar på den här filmen överhuvudtaget! Den här filmen var åtminstone mycket bättre än The Lorax, en annan Dr. Seuss-baserad film gjord av Illumination, filmbolaget som gjorde denna film och Despicable Me-filmerna. Om du vill se den perfekta Grinch-filmen, se istället på Chuck Jones-kortfilmen, som också hade Boris Karloff som berättaren, istället! 2½ av 5.