2.6

Griniga gamla gubbar

Komedi om två ensamstående pensionärer i Minnesota med pimpelfiske som hobby. Deras livslånga osämja trappas upp när en vacker änka flyttar in tvärs över gatan.

Originaltitel Grumpy Old Men
Regissör Donald Petrie
Manus Mark Steven Johnson
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Walter Matthau, Jack Lemmon, Daryl Hannah, Burgess Meredith, Ann-Margret, Kevin Pollak, Ossie Davis, Buck Henry, Christopher McDonald

larsen1976
2019-01-07
Härlig feelgood movie med "Farbror Nilsson" och Ann-Margret.
myslas
2018-12-31
Har några roliga moment men det händer inte särskilt mycket och blir rätt långrandigt.
wasteoftime
2018-07-02
Kemin mellan Matthau och Lemmon är fantastisk. Det är mysigt och lite småroligt. Men det blir inte så mycket mer. Den bittra rivaliteten blandas upp med sötsliskande kärlek. Och balansen funkar oftast. Bara man inte funderar lite mer kring vad det är som händer egentligen .För det är underligt, men inget jag tänker gå in på närmare här. 0,0 på SH-skalan.
gjoob
2018-02-17
En klassisk komedi och personlig favorit, vet inte hur många gånger jag sett den nu. Mysfaktorn är total utan att det blir för mycket av det goda, en väldigt sympatisk och rolig film.
2017-12-21
Gammal goding!
RustyFilm
2016-12-09
”Griniga gamla gubbar” är en ganska så mysig och varm komedi. Tidlös handling. Walter Matthau har verkligen utseendet på sin sida. Rollen som Max sitter som gjuten.
ilBrutto
2015-10-04
Jag älskar Lemmon och Matthau, sedan OddCouple
Al_padrino
2015-04-28
Lemmon & Matthau, vilka fina grabbar!
2014-11-23
Detta är en härlig film som både engagerar och får mig att skratta. Man kan ju fundera hur en film om två gamla gubbars groll kan få mig att känna så? Det hela beror på att dessa två gamla gubbar spelas av de komiska genierna Walter Matthau och Jack Lemmon. Man får en väldigt trevlig stund i sällskapet av dessa härliga skådisar. 3+
Rele
2014-10-04
Bra och trevlig komedi. Många duktiga skådespelare. Jag ger en stark trea.