2.1

Into the Grizzly Maze

Två bröder återförenas vid deras barndomshem i Alaskas vildmark. De ger sig ut på en vandring men finner sig snart förföljda av en blodtörstig grisslybjörn.

Originaltitel Into the Grizzly Maze
Regissör David Hackl
Manus Guy Moshe, JR Reher
Genre 2010-tal, Action, Skräck, Thriller
Skådespelare James Marsden, Thomas Jane, Piper Perabo, Billy Bob Thornton, Scott Glenn, Adam Beach, Michaela McManus, Patrick Sabongui, Luisa D'Oliveira, Reese Alexander, Kelly Curran, Seth Isaac Johnson, Carson Reaume, Sarah Desjardins, Sean Owen Roberts

dudson
2019-04-22
Jävlars vilken köttig björn. Sen enormt läckra naturlandskap filmen utspelar sig i. Stark 2a.
KyLLo
2016-10-25
Standardskräck. Men förra gången jag såg en film i genren var det inte just en björn som var blodtörstig. Till skillnad mot många andra här tycker jag att det är ganska snyggt gjort i jämförelse med andra b-skräckisar. Emellanåt är björnen rätt komisk när den ständigt ångar på som ett lok. Jag saknar någonting som får filmen att sticka ut.
Solidus
2016-06-23
Vackert foto över amerikansk skog och duktiga skådespelare. Det märks att "Jaws" har inspirerat regissören, men tyvärr blir det inte lika mästerligt. Jag uppskattar att filmteamet har använts sig av en en riktig björn, men nallen blir aldrig så obehaglig som filmen önskar. För det mesta är det en gullig jättebjörn som knallar runt i skogen med pålagda ljudeffekter, men mot slutet blir björnen den best som filmen vill måla den till. Mannen bakom filmen är tyvärr skyldig till den usla "Saw V", men detta är ett steg mot förbättring i regissörens karriär. Helt ok, varken mer eller mindre.
Mr_v
2016-06-21
Tycker den funkade fint som vildmarksthriller av b-snitt. Logom mix av schyssta vyer, ost och björnraffel.
Zok
2016-03-19
Funkar rätt bra faktiskt. Även om vissa scener med björnen kunde ha varit bättre.

2016-01-17
Blek budgetfilm. 3/10
2015-12-13
Underhållande i all sin dumhet, regisserad av mannen som gjorde sämsta delen i Saw-serien. Småkorkade karaktärer som hela tiden gör ologiska val och en förbannad jättebjörn. Blodigt och våldsamt med en rejäl skara kända ansikten där jag bara hade hoppats att gamle Scott Glenn haft en större roll.
Djason
2015-12-12
Blir mest bara förbannad över att ingen kan träffa en björn som är större än störst. Annars bra skådisar men med ganska dåliga effekter även om björnattackerna är skickligt gjorda.
theFeber
2015-11-13
Även om det inte är en jätteunik idé så gillade jag ändå tanken på rädda människor jagade av en björn i djupaste skogen. Men det blir aldrig spännande, trots att de har med en döv kvinna som klantar sig hela tiden. Karaktärerna gör ständigt korkade val, beter sig icke trovärdigt och klippningen är rätt saggig. Två män som skall skydda två kivnnor.. Suck. Nej detta var en rätt risig historia.
Jessicaaa
2015-10-25