2.9

Gröna fingrar

En grupp kriminella gör trädgårdsodling till en del av sin rehabiliteringsprocess. Odlandet går så bra att de till slut ställer upp i anrika trädgårdstävlingen Hampton Court Garden Show där en av dem blir förälskad i dottern till en av Storbritanniens främsta trädgårdsexperter.

Originaltitel Greenfingers
Regissör Joel Hershman
Manus Joel Hershman
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Helen Mirren, Clive Owen, David Kelly, Warren Clarke, Danny Dyer, Adam Fogerty, Paterson Joseph, Natasha Little

Salvation_Mind
2014-06-28
Charmigt och lättsamt men inte så mycket mer. Funkar om man bara vill ha en trevlig underhållning för den saknar ganska mycket djup. Filmen skrapar ibland på ytan men de scenerna är korta antagligen bara för att kunna upprätthålla lättsamheten som ska genomsyra hela filmen och om det var målet så lyckades det definitivt. Kategori "Familjefilm".
anemona74
2009-08-25
Att man inte hört mer om denna film!!! Mirren och Clive Owen i huvudrollerna och andra kändisar i småroller i en underbar varm film. Brittisk film slår ofta amerikansk med hästlängder. Rekommenderas varmt!
MrsSmiths
2007-12-03
Kunde de inte bara ha skippat kärlekshistorien? Det blir så satans fånigt.
Piccolo
2006-07-18
Wtf! Jag har ju sett denna filmen, hahaha! Och det var med Clive Owen, hoho! Jag minns den som ganska mysig:D
klauskinski
2005-11-19
Inte roligt någonstans.... usel.
othis
2005-05-28
Lite menlöst, men väldigt charmigt och väl spelat. Stärker alla positiva fördomar om England...
G.Malmberg
2005-04-22
En film man sitter och myser till. Clive Owen har på senare tid med all rättvisa slagit igenom som en kompetent skådis.
W.Andersson
2005-04-18
Fantastiskt charmig! Förutsägbart är det väl inte, tycker jag. Visst finns det element i filmen som man vet kommer att hända, men det spelar ingen roll. Smålog genom hela filmen, och att en film om trädgårdsskötsel lyckas göra det, är en bedrift..
Nathanael
2004-05-21
En film som har det traditionella amerkanska självklarheten.... Trots den var Brittisk......
PUNGentSTENch
2004-05-15