1.7

Gröna gubbar från Y.R.

Plötsligt en kväll när Micke går sin kvällsrunda i nöjesparken kraschar tre gröna gubbar från rymden med sitt tefat. Micke kastas in i ett äventyr han sent skall glömma.

Originaltitel Gröna gubbar från Y.R.
Alternativ titel Gröna gubbar från Yr
Regissör Hans Hatwig
Manus Hans Hatwig, Christine Lindsjö, Claes Vogel
Genre Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Daniel Du Rietz, Keijo Salmela, Curt Broberg, Åsa Dahlenborg, Carl Billquist, Charlie Elvegård, Roland Jansson, Jennifer Wesslau, Annika Nuora, Ricky Danielsson, Duane Loken

KyLLo
2019-01-14
Skön 80-talsstämning och charmiga utomjordingar. Keijo Salmela, som spelar utomjordingen Yr-ving, är tydligen en känd lokalprofil i Helsingborg. Men själva jakten känns lika trist som i Göta Kanal-filmerna.
2018-01-07
Så vagt minne av denna film att jag kommer ihåg att jag inte tyckte om den...
FabianBom
2017-02-08
har sin charm
HippiePatrik
2015-09-06
The Bubbles kan man läsa mer om här: de släppte en LP och en singel och döpte sedan namn till "Swedes" för ytterligare en singel: http://musikon.se/skivor.php?id=3238687
Raggarn
2012-04-27
Usch!
Goham
2010-08-15
Minns att man tyckte den var bra när man var liten
2010-07-15
Töntig på alla sätt, men ett skönt tidsdokument från tiden då jag själv växte upp. Oförarglig
FilmGuden
2010-04-05
Ett ganska oförargligt och väldigt lekfullt skämt. Kalkon gjord med en slags glad och naiv anda. På ett väldigt charmigt sätt.
2009-11-16
En åttiofemminuters reklamfilm för Sommarland (och Duane Loken). Jag vet inte riktigt hur, men det kunde faktiskt ha varit ännu sämre. (2+/15)
Sempa
2009-10-14