2.9

Grötbögen

Asker är alltid ute efter pengar och alla vet att han inte har några skrupler. Han anklagas för att ha snott en trisslott från den mentalt handikappade Musse. Samtidigt träffar han Claes Douglas på ett kafé. Han lovar Asker pengar om han gör en tjänst åt honom.

Originaltitel Grötbögen
Regissör Bengt Johansen
Manus Bengt Johansen, Stig Larsson
Genre Drama, Kortfilm, 90-tal
Skådespelare Cecilia Nilsson, Lena Nyman, Thorsten Flinck, Johan Rabaeus, Stefan Larsson, Nadja Weiss, Jan Erik Björkqvist

gjoob
2017-07-24
Det är definitivt medvetet dåligt gjort. Varför övergår mitt förstånd. Men hur dåligt det än är, blir jag ändå på något konstigt sätt nyfiken på vad som ska hända.
AlbinWesley
2014-07-17
Jag måste säga att jag fattar inte. Kameraarbetet är bra i vissa scener och klipp och intrigen är helt fläng, det är väl kul. Skådespelet är under skådespelarnas kapacitet däremot. Känns nästan medvetet dåligt bitvis, vilket jag inte ser poängen med. Nä alltså det är en halvdan såpa på en timme, vilket väl kan duga när det är lite knäppt.
Macheath
2013-06-16
Rabaeus är väl det svagaste inslaget i en annars ganska väl avväg liten... ja, stilövning till moralitet, kanske?
bubblo
2013-04-26
Finns numera också på SVT:s "Öppet arkiv".
Donni
2013-03-11
Johan Rabaeus läste manuset och tänkte "den här tar jag!"??
accatone
2012-09-22
Kändes inte riktigt som att den ägde rum
Hedersknyffel
2012-06-21
"Skilda världar" med dramatenskådespelare.
hairofthedog
2010-10-17
såg den här för många år sen, måste se om.
ColaZero
2010-08-14
bara titeln är värd en 3a...gröt ska det vara hohoho
lehtonen
2008-07-02
För det första älskar jag Stig Larsson, för det andra gillar jag filmer som sticker ut lite. Denna har allt.