2.1

Crouch End

En ung kvinna och hennes man blir vilse i en ökänt ondskefull del av London kallad "Crouch End".

Originaltitel Crouch End
Alternativ titel Nightmares and Dreamscapes: From the Stories of Stephen King: Crouch End
Regissör Mark Haber
Manus Kim LeMasters
Genre Drama, Kortfilm, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Eion Bailey, Claire Forlani, Neil Huxley

DrJW
2015-05-12
De som jag har märkt hittills med den här serien är att den har riktigt ful cgi, vissa av dem så uppenbar att dem sticker ut. Får en känsla av att Stephen King försökte göra en Lovecraft-liknande historia med den här.
Dutch
2014-07-30
Det här var under all kritik, synd att Bailey ställt upp på detta skit.
Hypostas
2014-07-03
Typisk tvåa.
AlbinWesley
2014-03-11
Alltså det är så konstigt. Ibland ser den helbra ut men mycket är så gräsligt fult att man storknat för mindre. Inget vidare.
TheHorrorfan
2013-12-21
Börjar skapligt bra, men sen så blir den bara konstig och spårar ur alldeles för mycket.
ziferN
2013-12-01
Den börjar helt ok och lite spännande men det tappar den allt desto mer närmare slutet, men jag gillar dock Lovecraft och eftersom den inte är så särskilt lång så landar betyget på en svag trea iallafall.
Xenox
2012-07-20
Svag trea. Ganska otäck stämning.

2012-04-05
Som kortfilm var den okej och något bättre än den första filmen i samlingsboxen. 5 av 10.
amam
2009-02-27
En svaaaag trea. Jag gillar Lovecraft så det förhöjer ju intrycket men annars så är det en ganska svag adaption av novellen.
Christofer
2008-10-30
(Attans, jag som lade in denna innan jag såg den, och inser nu att jag stavat fel, staden hette ju Crouch End...) En skön atmosfär och härligt suggestiv film. Riktigt snyggt foto och en cool miljö. Synd att slutscenen blev lite platt, vilket sänkte helhetsintrycket en aning. Tyvärr är det inget ovanligt när det gäller kortfilmer. Ändå klart sevärt tycker jag.