2.7

The Fat and the Lean

En liten och smal slav passar upp en stor och tjock man i en stol genom att spela fiol, dansa och tvätta hans fötter.

Originaltitel Le gros et le maigre
Alternativ titel Gruby i chudy
Regissör Roman Polanski
Manus Roman Polanski
Genre Kortfilm, Komedi, 60-tal
Skådespelare André Katelbach, Roman Polanski

AlbinWesley
2014-09-02
Jag gillar ju den övertydliga klasskritiken, och så är det kul att Polanski själv är med. Men den hade varit bättre om den var allvarsam, eller åtminstone något slags satir. Dock kul extremtidig Polanski.
the-godfather
2009-11-15
Den här är helt klart godkänd så det finns inte mycket att säga förutom att den var bra , musiken passade till filmen och roman som var själv med var underhållande så det blir en trea i betyg.
DanielMott
2009-03-17
Från Pollans tokroliga period.
kakbakarn
2009-02-27
Längtan efter storstaden, efter större personlig frihet - det känner jag igen mig i.
jssfrk
2008-01-07
Någon har sagt "I väntan på Godot" utan dialog, och det stämmer ju fint. Inte lika mäktiga kameravinklar och miljöer som i hans polska kortfilmer, och Komedas hetsjazz känns malplacé, men ändå en bra absurdistisk kortfilm.
niklaseriksson
2007-09-15
Påminner om Tati tycker jag. Underhållande och stundtals roligt Komedas musik är, som alltid, en tillgång.
muschii
2006-12-05
Jag tycker mig se lite reminiscenser från Chaplin här, ingen vidare bra film dock.
Trangor
2006-11-26
Den började intressant, men blev alldeles för överdriven. Dessutom var den meningslös.
@ngeldu$t
2006-05-08
En kortfilm som är väldigt mycket Polanski i min mening. Underhållande och sevärd.
apmannen
2006-02-10
Inte alls pjåkigt. Trumsetet lyfte ju filmen en hel del för några sekunder. Och geten var ju bra. Getter brukade man ju för övrigt befria från den lokala 4H-gården när man var ung, det var natt och man var på pickalurven. Och nu sitter man och stirrar på Polanski. Omöjligt att sia om framtiden mao.