3.7

Gubben i stugan

En gammal mans liv i en stuga i skogen under ett års tid.

Originaltitel Gubben i stugan
Regissör Nina Hedenius
Genre Dokumentär, 90-tal

mammene
2021-02-03
Jag älskar sådant här, stillsamt berättat, inga dialoger, allt pratar för sig själv. En tidsdokumentation, ett år med en stillsam man i hans vardag. Vardagar ska inte underskattas. Naturen med dess årstidsskiftningar. Har sett denna dokumentär ett flertal gånger, kan nog se den igen.
andy_l
2013-09-08
Fint tempo.
Bluddersoppa
2012-09-12
Mysig film i sig, men jämför man med t.ex Hästmannen känns han ganska livlös på nått sätt.
arvidsollenby
2012-08-30
Fin film, jag gillar den bättre än Hedenius "Naturens gång". Inte långt ifrån en fyra, men det som får mig att välja trean i stället är Ben Rivers film "Two Years At Sea" som är en ännu bättre film på ett väldigt likt tema.
foppa99
2011-11-02
att ha med radioljudet e ju ett genidrag. fint tids- o livs-dokument.
Tjotten
2011-10-03
Som berörand meditation. Svårbsekriven men den har förföljt mig sen jag såg den första gången. Ren förundran , kärlek och njutning. En film med den beskrivningen kan inte få annat än en 5a
GragB
2011-07-18
Som gubben själv säger:
elzplz
2010-10-07
Mysig och avkopplande! Och radioinslagen var ju smålustiga.
yrkeschaufföre
2010-09-17
Redan titeln är ju en spoiler och när man läst filminfon lämnas inte mycket kvar till fantasin.
Hypostas
2010-09-12
Jag somnade till tre gånger under filmens gång. Ja, det är vackra naturskildringar av de växlande årstiderna etc. etc. Men det är framförallt mördande tråkigt. Kan inte bli högre än en etta i betyg. Jag åker hellre ut till min egen stuga på landet än tittar i 90 minuter på en gubbe i en stuga. Grymt överskattad film.