2.4

Gud är stor, jag är liten

Michèle mår mycket dåligt efter ett misslyckat förhållande, men så träffar hon Francois, som är veterinär och jude. Michèle bestämmer sig då för att konvertera till judendomen eftersom hon känner att hon måste tro på något, inte på någon.

Originaltitel Dieu est grand, je suis toute petite
Alternativ titel God Is Great, I'm Not
Regissör Pascale Bailly
Manus Alain Tasma, Pascale Bailly
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Audrey Tautou, Edouard Baer, Julie Depardieu, Catherine Jacob, Philippe Laudenbach, Cathy Verney, Anna Koch, Max Tzwangue, Mathieu Demy, Atmen Kelif

MinotaurKing
2007-12-12
Näee.
Countess_Malin
2007-10-11
Meeehhh...
tinytears
2006-03-24
så tråkig och tjatig och jag kan inte se varför de skulle vara intresserade av varandra mot slutet...det finns ingen magi alls mellan dem. så trist
mystepho
2006-03-18
Relativt trist och oengagerande både i story och i skådespel.
alexi
2006-03-17
Jag tycker att filmen tog början lite för snabbt och det hade varit bra om man fick se lite vad som hände innan istället för att dom bara helt plötsligt börjar kyssas så där. Det var skojigt med modelljobben. Audrey Tautou klär verkligen i sånna färgglada kläder. Skojig på sitt sett. Audrey Tautou är alltid lika fantastisk i sina roller.
monsterpop
2006-03-16
kändes sjukt stressig efter att ha sett giliap :P jobbig kille och för mycket av allt
2006-03-15
genomgående mycket trovärdiga personportträtt, precis så här jobbiga o lyckliga o olyckliga o sköna är männsikor i verkligheten! en uppsjö snygga grepp också, som att låta en hel scen utspela sig i någons huvud, eller att låta tankar/dagdrömmar ta över bilden, medan dialogen/ljudbilden från den bakomliggande scenen fortlöper.
Amilah
2006-03-15
söta skådespelare räddar inte en trist film.
2006-03-15
dessutom påminner en tjej jag känner mycket om michelle!
2006-03-15
rätt så kul o intressant bitvis, med mycket närbilder på audrey!