2.2

Gullivers resor

Lemuel Gulliver arbetar som postbud på en tidning. Han är trött på sitt händelselösa liv och lyckas lura reseredaktören att skicka iväg honom att göra ett reportage om Bermudatriangeln. Äventyret väntar runt hörnet. Gullivers skepp förliser i en storm och han flyter iland i det okända landet Lilliputt där invånarna är pyttesmå.

Originaltitel Gulliver's Travels
Regissör Rob Letterman
Manus Joe Stillman, Nicholas Stoller
Genre Komedi, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Jack Black, Jason Segel, Emily Blunt, Amanda Peet, Billy Connolly, Chris O'Dowd, T J Miller, James Corden, Catherine Tate, Emmanuel Quatra, Olly Alexander, Stewart Scudamore, Danni Bennatar

Skapad 2019-11-26 av TimBuckley
Gullivers resor, den sedan sekel tillbaka klassiska sagan av Jonathan Swift ifrån 1726 som fick barndomsfantasin min att fullkomligt skena iväg och in i fantasins rike snabbare än Jack Black skulle...   Läs mer »

yrkeschaufföre
2018-12-30
Det här är en bra barnfilm som faktiskt inte är så tramsig som jag misstänkt. Jag gillade Gullivers tolkningar av filmer.
wasteoftime
2018-06-26
Jag har faktiskt aldrig sett en film baserad på denna berättelse innan. Förutom någon tecknad kortfilm, men det räknas ju knappt. Och jag måste ändå säga att jag blev positivt överraskad av den här. Vissa saker är vedervärdiga, men på det hela taget är det småroligt och lite charmigt. 0,1 på SH-skalan.
2016-10-16
En bra, rolig, underhållande och välgjord parodi på Gullivers resor. Jack Black och Amanda Peet gör väldigt bra ifrån sig.
Dream
2016-03-31
En typisk film som passar TV6 och deras meningslösa utbud, där den brukar gå i evighetens tand, precis som American Pie, Fast & Furios och Adam Sandlers gapiga värk! Visst den funkar att slö titta på när den går på teven, men absolut inget man behöver äga, bara ren trams och noll kvalité, fast småungarna gillar det skulle jag tro.
NoShameInsane
2015-04-06
Verkligen inte bra. Jason Segel lyfter filmen från lägsta betyget.
2015-01-11
Jag kan inte låta bli att tycka att man har slösat bort så mycket kompentent skådespelarförmåga på en film som inte alls når upp till detsamma. Så när filmen är rätt ljummen dock med några ljusglimtar och skratt så räddas mycket av rollistan med Jack Black, Jason Segel, Billy Connolly, Chris O'Dowd, Amanda Peet, Catherine Tate och för att inte glömma den alldeles ljuvliga Emily Blunt. Alla är för bra för en film som detta samtidigt som det är just de som räddar filmen. 2+
mawlen
2014-08-11
jodå små rolig helt okej film. inte första valet kanske men slötitta går an
larsen1976
2014-08-01
Jack Black höjer filmen, och kul att Kiss porträtteras i filmen. Annars är väl storyn ganska klen. Utan Jack Black & Kiss så hade det nog blivit en 2. Nu blir det 3+
Solidus
2014-07-31
Jack Black spelar återigen en hårdrockande tjockis som gillar att skrika och filmen är ett enda långfinger mot Jonathan Swifts bok, men just den kvällen behövde jag lättsam underhållning och det lyckades filmen leverera.Godkänt.
sonocronic
2014-05-04
Riktigt skön rulle! Jack black är stört go! Den blir bättre och bättre ju längre in i storyn man kommer.