2.5

Gunpowder Milkshake

När en lönnmördare frångår sitt uppdrag för att rädda ett barn utlöser hon ett krig med ett mäktigt brottssyndikat – och får ett skjutglatt systerskap att återuppstå.

Originaltitel Gunpowder Milkshake
Regissör Navot Papushado
Manus Ehud Lavski, Navot Papushado
Genre Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Karen Gillan, Joanna Bobin, Freya Allan, Lena Headey, Ed Birch, Paul Giamatti, Ralph Ineson, Adam Nagaitis, David Zimmerschied, Carla Gugino, Angela Bassett, Michelle Yeoh, Samuel Anderson, Mai Duong Kieu, Michael Smiley, Jack Bandeira

Miamia
2021-08-02
Mycket fightscener, lite substans. Men estetiken är nice och jag gillar känslan i den.
2021-07-28
Filmen är osedvanligt tunn för sin genre, och scenografin ligger någonstans mellan cool serietidningsmiljö och b-filmsstudio. Men rollbesättningen är bra, och då det kommer till slagsmåls- och andra action-scener, så fascineras jag över hur många "nya grejer" de har lyckats komma på. Bra popcornrulle. (9-/15)
PeterTheW
2021-07-18
Ja, en John Wick fast något sämre.
Afflicter
2021-07-18
Känns som en mindre fokuserad John Wick, men med fullkomligt usel dialog.
Khimaira
2021-07-18
Detta är en riktig jävla skitfilm. En film blir fan inte "progressiv" eller "feministisk" bara för att det är ett homogent tjejgäng som springer omkring och slaktar ett lika homogent, men mer ansiktslöst och ondskefullt, killgäng. Jason Stathams filmer är för fan mer progressiva än den här jävla dyngan. Nåväl, israeliske regissören Papushado har tidigare visat att han kan bättre än så här och hänger man med ända till slutet får man höra den utmärkta Mercury Rev-låten "Goddess on a Hiway" från 1998, men det förlåter ingenting.
Kimchi
2021-07-18
Finns filmer som har substans och lyckas va coola på vägen också finns det filmer som bara försöker göra coola scener. Det blir tyvärr väldigt krystat och i slutändan känns den varken häftig eller intressant.
fridenpaden
2021-07-17
Extremt stiliserad. Men jag valde att go with it.