2.1

Gustaf

Han är cynisk, lat och bokstavligt talat en fet katt. Katten Gustaf fyller 25 år och detta ska firas med att han kommer till bioduken. Jon, Gustafs husse, bestämmer sig för att ta hand om den söta men påfrestande hundvalpen Ådi. Detta vänder upp-och-ned på Gustafs värld och han har bara en önskan: Att Ådi ska försvinna från hans hem och liv! Men när den hjälplösa valpen blir kidnappad känner sig Gustaf ansvarig för det som inträffat och bestämmer sig för att lämna tv:n och rädda Ådi.

Originaltitel Garfield: The Movie
Regissör Peter Hewitt
Manus Joel Cohen, Alec Sokolow
Genre Familjefilm, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jennifer Love Hewitt, Breckin Meyer, Bill Murray (röst), Stephen Tobolowsky, Brad Garrett (röst), Evan Arnold, Mark Christopher Lawrence
Filmnummer 19986

Skapad 2019-12-16 av cineasten89
I några år nu har filmbolagen fått en enda gemensam nämnare - att de mest kända serietidningar skall bli en storfilm. Några blev riktigt bra, somliga mindre bra, men denna underbara filmatiserin...   Läs mer »

supermancover
2019-01-09
Jättesvag tvåa. Jennifer Love Hewitt är verkligen under all kritik-dålig.
viffslan
2018-11-16
Både ettan och tvåan helt bra filmer att titta med barnen. Smårolig humor och sen älskar jag Claes Malmberg som rösten till Gustaf :)
2017-10-22
Tatty
2017-04-09
Gillar filmen skarpt. Gustaf är en skön och rolig katt och Ådi är bara för supersöt!!
2016-10-28
Jag växte upp med serietidningen och därför jag ju naturligtvis se denna film och det är jag glad att jag gjorde. Filmen gör sig bäst med svenskt tal och Claes Malmberg är klockren som Gustaf!

2014-12-25
Det funkar att slökolla på ihop med barnen men det är ju såklart ingen bra film. Det är direkt obegripligt att man animerat Gustaf medan allt annat är "verkligt". Filmen skulle ju naturligtvis ha varit helanimerad. Och haft ett manus.
2014-12-19
Kändes som en kul nostalgitripp då man läste en hel del Garfield som yngre. Det som också gjorde att jag gillade filmen var att jag såg den med barn och när barn skrattar så är det svårt att inte smittas av det. Sedan har vi ju charmiga och söta Jennifer Love Hewitt som man kan vila ögonen på då handlingen blir väl förutsägbar. 3-
dafreakish
2014-07-19
Så totalt poänglös film. Seriestripparna gillade jag som liten och när jag såg att Murray skulle göra rösten hade jag en del förhoppningar. Men ack så jag misstog mig. Vilken sorglig förstörelse av en ganska charmig förlaga. Murray blir alldeles för mycket och till slut hatar man kattjäveln. Det hjälper ju inte heller att animationen är direkt förfärlig. Stort jäkla kryss över filmen. Se den inte.
Jennyshima
2014-01-04
Helt ok film. Jag älskar det tecknade originalet och tycker att de har lyckats ganska bra. Jag hade dock föredragit att se filmen odubbad men det får bli i framtiden.
LTT86
2013-08-21
Jag älskar katten Gustaf när jag var en barn och det här.... är väl okej, antar jag. Men min största problem är Breckin Meyer. Oh my god!! Han spela Jon så otrolig dålig! Han lärde sig ingenting från den serie tidningen.