2.6

H - Hypnosis

Det senaste seriemordet begicks för ett år sedan. Båda offren var kvinnor som blivit brutalt lemlästade. Mördaren Shin Hyun överlämnade sig själv till polisen – bärandes på sitt senaste offer. Ett år senare hittar man en gravid tonårsflicka med uppsprättad mage på en soptipp. Strax därefter hittas ytterligare en havande kvinna mördad på en busshållplats. Poliserna Mi och Kang står rådvilla inför de brutala morden som skakar hela landet. De är övertygade om att Hyun har något med morden att göra, men de kan inte sätta fingret på det. Med Hyun bakom fängelsets murar fortsätter slakten utanför...

Originaltitel H
Regissör Lee Jong-hyuk
Manus Lee Jong-hyuk
Genre 2000-tal, Thriller
Skådespelare Yum Jung-ah, Ji Jin-hee, Sung Ji-ru, Cho Seung-woo, Lee Eol, Min Woong-ki
Filmnummer 20647

Zebulonm
2017-06-07
En riktigt bra film. Något långsam men håller ändå spänningen uppe.
BrutusBeefcake
2014-07-15
Obehaglig känsla över den nästan rakt igenom och ruggigt bra soundtrack. Det är spännande samt välspelat och den ligger på en 4:a fram till sista 20, då spänningen avtar och de lyckades inte avsluta den alls lika magnifikt som resterande filmen, men det är en otroligt stark trea den får! Definitivt en film jag kommer återvända till (9+/15)
Slakob
2010-10-07
Jag gillar dramatiken starkt som är så typisk för koreanska kriminalare. Musiken och filmningen är till stor hjälp för stämningen och man känner för Kang. Jag ska nog se om den igen, kanske rent av köpa den. Så härligt mörk...
Kurosawafan
2010-10-03
Spännande och bra, 7aktig som sagt, bättre än jag väntat, svag 4 (kanske lite snällt-men jag brukar ha svårt för korea thrillers så jag kanske blev för positivt överaskad)
Gröne_Orm
2007-05-14
Sydkoreansk thriller i samma stil som Beck/Wallander. Filmen är mycket oförarglig och manuset känns som om det är skrivet av Charlie Kaufmans onde tvilling Donald.
Lisinski
2007-03-28
Storyn är inte fantastisk, men filmen är snygg och oförarglig.
@ngeldu$t
2007-02-13
Filmens handling kanske inte hamnar bland dom mest trovärdigaste men den är jäkligt intressant och väldigt spännande. Skådespelarna är riktigt bra och dom flesta av filmens effekter riktigt passande och väl utförda, vilket ökar helhetsintrycket.

2007-01-14
Sydkoreansk thriller i samma stil som Seven. Inte riktigt lika bra som den amerikanska förebilden men inte alls något dumt försök. Filmen är mörk, spännande och med ett oväntat slut.
maldoror
2006-09-19
Inte den bästa koreanska genrethrillern jag sett. Ganska snygg men alldeles för amerikansk i stilen.
MilkMonkey
2006-08-16
ja det var inge vidare . . . en orsak till standarden kan vara att kriminalare inte ar en sa etablerad film/TV genre som i t ex Sverige (Memories of Murder och Tell me something ar de enda andra jag sett)